مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهردرای مشهد گفت: جز حادثه ای که دو هفته پیش برای دو نوجوان در منطقه بلوار توس ایجاد شد تا این لحظه گزارش هیچ حادثه ی دارای خسارات جانی و مالی به سازمان آتش نشانی گزارش نشده است.
در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پرسون اصفهان مطرح شد:

آتش نشانی شهر اصفهان از به روز ترین تجهیزات بهرمند است

مدیر سازمان آتش نشانی شهر اصفهان گفت: ما هیچ گونه تجهیزات فرسوده استفاده نمی کنیم چون جان و مال مردم در میان می باشد و ما از بهترین تجهیزات استفاده می کنیم
امروز برای سومین بار، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، جبالبارز در استان کرمان را لرزاند.
طرح ملی خدمات نوروزی سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز ۱۹ اسفندماه طی مانوری با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، جمعی از مسئولین، امدادگران، تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و داوطلبان از استان‌های کشور در جوار حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: مردم پایان این هفته از تردد در مسیرهای کوهستانی و صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.
زمین لرزه ای بهخ بزرگی ۳.۶ ریشتر جزیره هرمز در استان هرمزگان را لرزاند.
عصر دوشنبه ۱۴ اسفند ماه، وزیر نیرو به منظور بازدید از زیرساخت‌ها، تاسیسات و آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده به جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

زلزله در شهر تهران دور از ذهن نیست و بار‌ها و بار‌ها شنیده یا دیده ایم که حتی زمان‌هایی را برای وقوع زمین‌لرزه در شهر تهران بیان می‌کنند، اما واقعیت این است که نمی‌توان جلوی رفتار طبیعی طبیعت را گرفت بلکه باید با انجام اقداماتی، سطح آمادگی را افزایش داد، اتفاقی که در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و همگرایی سازمان‌ها و نهاد‌های موثر راه طولانی وجود دارد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳/۵ ریشتر آرادان در استان سمنان را به لرزه درآورد.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بعد از ظهر امروز (۱۳ اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از دامنه‌ های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. همچنین در غالب مناطق کشور تا روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
هر چقدر دی و بهمن در سرما و بارش بی‌فروغ بودند، اسفند در حال جبران است. وارد نهمین روز ماه اسفند شده‌ایم و برای امروز و آخر هفته پیش‌بینی‌ها از بارش‌های جدی باران و برف در بیش از ۲۰ استان کشور خبر می‌دهد. اما برخی‌ها این سرما را جدی‌تر هم گرفته‌اند و شایعاتی درباره اینکه بی‌سابقه‌ترین اسفند از نظر سرما را در پیش خواهیم داشت، به گوش می‌رسد.