شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مهمترین اخبار

شهرداری تهران که همواره از نقل‌قول دیگران در بنر حجاب استفاده می‌کرد، این‌بار در اقدامی تازه، از جملات زاکانی استفاده و بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در بنر حجاب آورده است!
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با بیان اینکه خودروهای برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین پلاک ملی را گرفتند، گفت: طبق گفته شورای عالی ترافیک ظرف دو هفته آینده وضعیت پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی تعیین تکلیف می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت: دو نقطه در تهران مورد بررسی قرار گرفته که از نظر شهرداری تهران شرایط خوبی دارد؛ یک نقطه در شرق و نقطه دیگر در غرب تهران است.
اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار و رعدوبرق در استان از دوشنبه (۳ اردیبهشت) خبر داد.
افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری از ابتدای امروز اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ انجام گرفت.
زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در گفتگو با پُُرسون:

تقویت حمل و نقل از وظایف دولت و شهرداری است

زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: استفاده از ظرفیت های داخلی به منظور تامین نیازهای مدیریت شهری یک اولویت است که باید توسط تمامی شهرداران کشور مورد توجه قرار بگیرد.
شهردار منطقه ۶ شهر تهران با اشاره به میزبانی از ۱۲۰ هزار شهروند در جشنواره شهر رمضان گفت: موفقیت در میزبانی از دو رویداد و جشنواره فرامنطقه‌ای و بزرگ شهری در بلوار کشاورز و بوستان لاله، نتیجه کار مشارکتی بین همه بخش‌های شهرداری بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روزهای پنجشنبه (۳۰ فروردین) و جمعه (۳۱ فروردین) افزایش نسبی دما و و روز شنبه (اول اردیبهشت) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
شهردار تهران از ورود واگن‌های مترو به پایتخت در سال جاری، گفت: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که کار هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد و اختلاف‌نظرها در مورد تایید بسته‌ ورودی از چین بود که در حال حاضر اختلاف‌نظری در این باره وجود ندارد.
ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط ۷ مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می رسد. نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان ۵ الی ۸ دقیقه فراهم می‌شود.
پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی و برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی، همگام با سایر اِلمان‌های شهری دنیا به رنگ قرمز در می‌آید.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت ورود حیوانات اهلی به ویژه سگ‌ها به بوستان‌های تهران، گفت: در این حوزه شهروندان باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
شهرداری تهران شرایط همکاری با زباله‌گردها با عنوان پاکبان را اعلام کرد، بر این اساس کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردها در صورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول کار می‌شوند.