بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان و متخصص اهدای عضو، با اعلام اینکه سالانه نزدیک به ۷ هزار عضو قابل قبول برای پیوند، به دلیل عدم رضایت خانواده به خاک سپرده می‌شود، بر ضرورت فرهنگسازی برای اهدای عضو تأکید کرد و گفت: وقتی می‌شود با فرهنگ‌سازی جان بخشید، چرا باید شاهد از دست رفتن روزانه بیش از ۷ بیمار از ۲۶ هزار بیمار نیازمند اهدای عضو در کشور باشیم؟
نایب‌رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که سالانه ۶۰۰۰ پرستار در کشور بازنشسته می‌شوند؛ گفت: به علت کمبود شدید نیروی پرستاری حداقل ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری دیگر باید به صورت فوری و ضرب الاجل جذب شوند.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت از آمادگی حداکثری مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: طرح سلامت نوروزی نیز از ۲۴ اسفند تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.
بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، روز گذشته در کشورهای مختلف در مجموع بیش از ۳۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس شناسایی و ۱۸ فوتی گزارش شده است.
دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران خبر داد:

از جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی برای تشخیص سویه‌ها رونمایی شد

دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، از رونمایی جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این دستگاه که بر اساس یونیزاسیون لیزری و طیف سنجی جرمی طراحی شده می‌تواند در بخش میکروب شناسی آزمایشگاه‌های پزشکی تاثیرگذاری را در شناسایی سریع انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انواع سویه‌های باکتریایی مقاوم به دارو ایجاد کند.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با رد ادعای کاهش عمل جراحی آب‌مروارید به دلیل کمبود لنز، در مراکز درمانی دانشگاه،گفت: تا این لحظه از کمبود لنز به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی نرسیده است.
گرچه خطرات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا با ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM 2.5) که با چشم دیده نمی‌شوند، در شهرهای بزرگ کاملاً شناخته، یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می‌دهد این آلاینده‌ها خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را بالا می‌برد.
شاید هنوز خیلی ها با بیماری‌های نادر آشنا نباشند و ندانند که علت و زمینه بروز این قبیل بیماری‌ها، ناشی از چه عواملی باشد. اما، آنچه مسلم است؛ این بیماری ها با درد و رنج زیادی همراه هستند.