بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رشد ۳۵درصدی تعرفه پزشکان هم از سوی بیماران و هم جامعه پزشکی مورد انتقاد است، بیماران نگران کاهش دسترسی به خدمات درمانی به دلیل افزایش هزینه‌ها هستند و پزشکان از به صرفه نبودن ادامه فعالیت‌هایشان شکایت دارند.
همه ما دیر یا زود بالاخره به دندانپزشک نیاز پیدا خواهیم کرد، اما این‌ که آیا ما خود را به دست یک پزشک خوب و یا بد بسپاریم دست خودمان است. ما در ادامه به بررسی ویژگی‌ های یک پزشک خوب پرداختیم تا بتوانید با دید بازتری اقدام به انتخاب ‌پزشک نمایید. همچنین راه‌های انتخاب پزشک ها را نیز برای شما شرح دادیم.
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد و اعلام کرد: تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست.
وزیر بهداشت از ارائه خدمات بستری به ۲۷۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تا دوم فروردین، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که ۲۷۰ هزار نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به راه‌اندازی "اورژانس دونده" در مناطق پرازدحام تهران گفت: به‌کارگیری ۲۲۰ موتورلانس‌، زمان رسیدن به بالین بیمار در تهران را به ۱۰ دقیقه کاهش داده است.
کارشناس اورژانس 115 بابل بیان کرد: پس از انتشار فایل صوتی‌ام در رسانه‌ها مردم زیادی برای من دعای خیر کردند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم اثرات این دعاهای خیر در زندگی دخترم نمایان شود.
وزیر بهداشت در نشست خبری توصیه کرد: جراحی غیراورژانسی را بعد از تعطیلات انجام دهید

اولین تذکر نوروزی به یک مسئول/کدام خدمات درمانی در نوروز ارائه نمی شود؟

وزیر بهداشت در نشست خبری جزییات طرح سلامت نوروزی را تشریح و اعلام کرد: حتی خدمات دندانپزشکی دولتی هم تعطیل نخواهد شد.
وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه سلامت نوروزی از جمله چگونگی بازرسی‌های بهداشتی و نحوه فعالیت مراکز درمانی در تعطیلات نوروز ، در عین حال از مردم خواست که مشکلات و تخلفات احتمالی را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.
یک عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد:

عوارض روزه‌داری بدون سحری برای سلامتی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن اشاره به مضرات روزه داری بدون سحری، گفت: چنانچه این اقدام ادامه یابد، می‌تواند سبب بروز مشکلاتی اعم از کتواسیدوز، ضعف عمومی بدن، بوی بدن دهان و سایر تبعات شود.
مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، اخیرا اطلاعیه‌ای پیرو دومین مرحله تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش تخصصی منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است افرادی که در آزمون دستیاری تخصصی مردود شده‌اند و یا به هر دلیلی نتوانسته‌اند انتخاب رشته کنند، می‌توانند با انتخاب کد‌رشته و کد محل مدنظر و متناسب با نمره حد‌نصاب خود در تکمیل ظرفیت دوم شرکت کنند.