بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، از این به بعد کودکان زیر هفت سال به‌ صورت رایگان درمان خواهند شد؛ چراکه سلامت کودکان نقش مهمی در آینده کشور دارد. در پی پیگیری‌های انجام شده طی یک الی دو ماه آینده کلیه خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان زیر هفت سال به‌ صورت رایگان ارائه خواهد شد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به وزارت بهداشت برای نهایی سازی دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکو‌ها و کسب‌وکار‌های اینترنتی و ابلاغ مجوز فعالیت سکو‌ها دستور داد.
به مناسبت روز جهانی بهداشت؛

سلامتی یک حق و مسئولیت همگانی است

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت، سلامتی را یک حق و مسئولیت همگانی برشمرد و گفت: این حق به هیچ گروه سنی، فرهنگ و ملیت محدود نمی‌شود.
معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، با اشاره به تامین ۴۵۰ هزار عدد فاکتور ۸ خونی طی سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۰ درصد فاکتور ۸ مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل تأمین می شود.
فروش اینترنتی دارو سال گذشته مطرح شد، موضوعی که اخیرا وزیر ارتباطات درباره اش، از پیگیری تصویب آیین نامه فروش اینترنتی دارو در سال جاری گفته و اینگونه توضیح داد که نسخه اولیه طرح در سال گذشته آماده شد که هنوز نهایی نشده و به تصویب نرسیده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نظام سلامت هنوز درمان محور است، گفت: در حوزه ترویج طب سنتی در جامعه، توفیقاتی داشته‌ایم اما عدم توفیق ما بیشتر بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جهش تولید سلامت محور با مشارکت مردم، تصویب درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هیات دولت و همچنین غربالگری سلامت کودکان، این سه محور را سه کلان برنامه وزارت بهداشت در سال جاری عنوان کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی مرتبط با سلامت مادران و کودکان در کشور نیز در اولویت است.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت است، گفت: در ایام نوروز بخش اورژانس و درمان به صورت ۱۰۰ درصدی فعال بود و بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی انجام شد.
رشد ۳۵درصدی تعرفه پزشکان هم از سوی بیماران و هم جامعه پزشکی مورد انتقاد است، بیماران نگران کاهش دسترسی به خدمات درمانی به دلیل افزایش هزینه‌ها هستند و پزشکان از به صرفه نبودن ادامه فعالیت‌هایشان شکایت دارند.
همه ما دیر یا زود بالاخره به دندانپزشک نیاز پیدا خواهیم کرد، اما این‌ که آیا ما خود را به دست یک پزشک خوب و یا بد بسپاریم دست خودمان است. ما در ادامه به بررسی ویژگی‌ های یک پزشک خوب پرداختیم تا بتوانید با دید بازتری اقدام به انتخاب ‌پزشک نمایید. همچنین راه‌های انتخاب پزشک ها را نیز برای شما شرح دادیم.
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد و اعلام کرد: تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست.
وزیر بهداشت از ارائه خدمات بستری به ۲۷۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تا دوم فروردین، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که ۲۷۰ هزار نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به راه‌اندازی "اورژانس دونده" در مناطق پرازدحام تهران گفت: به‌کارگیری ۲۲۰ موتورلانس‌، زمان رسیدن به بالین بیمار در تهران را به ۱۰ دقیقه کاهش داده است.