دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به کرمان با اشاره به اینکه هیچ کدام از دو عامل انتحاری در حادثه تروریستی ایرانی نبودند، گفت: آبشخور فکری این افراد و گروه‌ها از رژیم صهیونیستی و با پوشش داعش و تکفیری‌ها است و تاوان این اقدام را خواهند داد.
سردار مسجدی گفت: : آمریکایی‌ها بزرگترین ارتش را در دنیا دارند اما به شما می‌گویم یک لشکر آن در خود آمریکا نیست و همه در دنیا پخش شده‌اند. پایگاه‌های آمریکا در منطقه چه کار می‌کنند؟
غریب‌آبادی اظهار کرد: ما سه مسیر پیگیری قضایی در نظام ایران، قلمرو عراق و دیگری پیگیری‌های بین المللی را طراحی کردیم. در فضای بین‌الملل هم تنها مرجعی که صالح است دیوان بین‌المللی دادگستری است.
تجربه تاریخ بیانگر آن است که هرگاه در ایران در مقاطعی شرایط و رنگ و بوی آسیب پذیری داشته، دشمنان خارجی و معاندین داخلی سخت به آن دل بسته‌اند. گمان‌می‌رود شکاف دولت - ملت، شکاف مرکز -پیرامون، آثار یأس و ناامیدی در مردم و نشنیدن اعتراض آنها توسط دولت از مشخصه‌های تضعیف ایران باشد که معاند و بدخواه نقشه و عملیات خود را بر آن استوار کرده‌اند.
همزمانی حادثه تروریستی کرمان با شهادت العاروری در حملات به لبنان و همچنین حمله به مقر حشدالشعبی عراق و... همگی واکنش مستاصلانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به عملیات‌الاقصی و مقاومت 90 روزه در غزه، و واکنشی عاجزانه به «شکست‌های ترمیم‌ناپذیر» و «تهدیدات روزافزونِ غیرقابل تحمل و غیرقابل تصور» است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی باید ما بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و در دور دست توان مقابله با دشمن را داشته باشد، گفت: امروز در یک نبرد همه جانبه با دشمن رو به رو هستیم و دشمن سعی کرده است تمام زندگی مردم ایران را تبدیل به میدان جنگ کند از تهاجم اقتصادی تا تهاجم نرم در عرصه فرهنگی و همچنین جنگ اظلاعاتی و ترور و... با تلاش ناموفق از سوی دشمن برای انزوا بخشی سیاسی ایران همراه بود.
صهیونیستها و داعشی ها کینه ی حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) خبر داد:

حق بر ملا نمی شود مگر با مجاهدت

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران قرارگاه امنیتی‌ امام علی(ع) گفت: در راستای‌ رسیدن به اهداف و‌آرمان های اسلامی هیچ حقی‌ بر ملا نمی شود مگر با مجاهدت و‌ شهادت.
خانواده شهید سلیمانی در پیامی ضمن تسلیت حادثه دیروز ، خواستار شدند: امید است مسئولان امنیتی و قضایی با پیگیری و بررسی عاجل، پاسخی سخت به بانیان و عاملان و آمران این حادثه تدارک ببینند؛ باذن الله.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ترور شیخ صالح العاروری را به شدت محکوم و تاکید کرد: این ترور و شهادت، رزمندگان فلسطینی در جای جای این سرزمین به ویژه کرانه باختری را باعزمی جدی‌تر وارد میدان جهاد با اشغالگران می‌سازد.
خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه از بازداشت 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل خبر داد.