دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مشاور فرمانده‌کل قوا در امور ارتش با اشاره به نقش کارکنان هوانیروز ارتش در برقراری آرامش و امنیت کشور تصریح کرد: خلبانان، کادر فنی، ستادی و پروازی هوانیروز ثابت کردند که در هنگامه خطر و تهدید و در برقراری آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشته و با ایثار و ازخودگذشتگی، خدمات ارزنده‌ خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت بیستم اسفند«روز ملی راهیان نور»؛ راهیان نور را فرصتی ستودنی برای تکریم ارزش‌های معنوی و انقلابی ۸ سال دفاع مقدس و پشتوانه قدرت ملی در مسیر تحقق ایران قوی و تمدن سازی اسلامی دانست.
در راستای دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت و استمرار امدادرسانی‌ها در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تجهیزات امدادی، ترابری و خدمات درمانی جدیدی به مناطق سیل زده اعزام شد.
فرمانده کل ارتش گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی در هر سطحی که لازم باشد از منافع ملی کشور دفاع می‌کنیم و در این راه از یک وجب از این آب و خاک و آرمان های کشور سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آستارا گفت: دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش پدافند هوایی نیروی دریایی ارتش مستقر در مجتمع بندری آستارا است.
میثم روزستان از کاندیدای حوزه انتخابیه انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون در یاسوج مورد اصابت تیراندازی قرار گرفت.
آیت الله رئیسی نیروهای مسلح را افتخاری برای کشور برشمرد و بیان کرد: نیروهای مسلح وجود خود را سپر کرده اند دربرابر تهدیدات تا به مردم آسیبی نرسد .نقش شما به عنوان نیروی انتظامی اهمیت زیادی دارد.
سرلشکر سلامی تاکید کرد:

عبور ایران از سیاست تحریم دشمن

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که ایران به‌واسطه مجموعه‌های جهادی از سیاست تحریم دشمن عبور کرده است، گفت: قرارگاه خاتم‌ در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی، مترو، بیمارستان، ابنیه خاص و ... نقش‌آفرین است.
در روز‌های اخیر یک فایل صوتی از شورای رهبری گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله درز پیدا کرده که دبیرکل کومله و سایر اعضای شورا درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس با شفافیت هرچه تمام صحبت می‌کنند و پرده از هدف اپوزیسیون ایرانی در مخالفت با مشارکت مردم ایران در انتخابات برمی‌دارند.
فرمانده مرزبانی فراجا از حضور و مشارکت گسترده و پر رنگ مرزبانان و مرزنشینان غیور ایران اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیر کرد.