دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

"بعد از جنگ، زاهدی همچنان بسیجی بود، گروه اول فرماندهان سپاه درجه گرفتند و او هنوز بسیجی بود تا اینکه آفارحیم او را متقاعد کرد تا عضویت سپاه و درجه سرتیپی به وی اهدا گردد."
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای جنایت تروریستی دشمن صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را اعلام کرد.
اتّحاد عزم‌ها و اراده‌های مردم است. ما در این زمینه متأسفانه مشکلاتی داریم، عقب‌افتادگی‌هایی داریم؛ ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ خودمان به دست خودمان در وحدت ملّی‌مان اختلال ایجاد می‌کنیم. همه‌ ‌ما در این غفلت شریکیم؛ همه‌‌ ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی به این موضوع پاسخ داد: در پاسخ به حمله صهیونیست ها به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟
بدترین سناریوی احتمالی این است که اقدام تلافی جویانه ایران به یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و حزب الله بدل شود. تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها بین اسرائیل و حزب الله در امتداد مرز‌های جنوبی لبنان، از جمله توسط مقام‌های دولت بایدن تاکنون ناکام مانده و مرز اسرائیل و لبنان به یک نقطه تنش بسیار حساس تبدیل شده است.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای ادعا کرد پهپادی که آن را به ارتش یمن نسبت داده منهدم کرده است.
سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی رنانی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله جنگنده های اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: سپاه پاسداران، چله به چله، پاسدار چهار دهه از انقلاب اسلامی بود و امروز شما پاسداران جدیدالورود، صاحبان دهه پنجم انقلاب هستید که باید با اقتدار، پاسدار حریم انقلاب اسلامی باشید.
سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) گفت: ما از تجربه دوران دفاع مقدس آموخته ایم اگر قدرت نداشته باشیم، مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیریم. بنابراین طی سه دهه گذشته پس از جنگ، قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی خود را دائماً افزایش داده ایم و خواهیم داد تا بتوانیم از موجودیت و منافع ملت شریف ایران در برابر تهدیدات، قدرتمندانه دفاع کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان را به بازدارندگی رسانده ایم.