مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه قانون کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت:آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.
رسیدگی به سوال عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار نمایندگان در جلسات علنی این هفته قرار دارد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که براساس توافقات صورت گرفته با دو وزارتخانه بهداشت و ارتباطات انتقال دارو از داروخانه به بیمار توسط پلتفرم‌های اینترنتی انجام می‌شود. به عبارت دقیق‌تر پلتفرم‌ها رابطی بین مردم و داروخانه برای تهیه دارو خواهند بود.
یکی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: شاهد دلاری هستیم که افسارگسیخته شده و از مرز ۶۴ هزار تومان عبور کرده است. فکر می‌کنم تا پایان سال به ۸۰ هزار تومان و در حالت بدبینانه امکان دارد به ۱۰۰ هزار تومان نیز برسد.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دولت بالاخره وعده هایی داده بوده، ریاست محترم جمهور صحبت هایی داشته، قرار بود گرانی را کنترل کنند، تورم را حل کنند، نرخ ارز را تثبیت کنند و حتی روند قیمت ها کاهشی شود، خب چه شد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شفافیت اقتصادی راهکار مبارزه با فساد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شفافیت دولت را سبب افزایش فرصت رشد اقتصادی و کاهش بروز فساد عنوان کرد و گفت: این موضوع با توسعه خدمات دولت الکترونیک محقق شد.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ذاتی قوه قضاییه است که جرم انگاری و با آنها برخورد کند؛ مرتکبان این جرایم اگر جرم‌شان از جرائمی که اسرائیل وارد می‌کند بیشتر نباشد، کمتر نیست چراکه اینها باعث شدند که سرمایه اجتماعی انقلاب آسیب ببیند
«تعیین سازوکار برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی»، «پیگیری وضعیت بازار ارز و طلا» و ... از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) نوزدهم فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
منتخب مردم رفسنجان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی؛

دولت سیزدهم اصلاح نظام بانکی را جزء اولویت‌های کاری خود قرار داد

منتخب مردم رفسنجان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات مهم دولت را مدیریت بودجه برای جلوگیری از کسری عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی توسط دولت سیزدهم سبب شد در پایان سال گذشته رشد نقدینگی کمتر از ۲۵ درصد حفظ شود.