میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از ثبت ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۲۴ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده خبر داد:

برپایی 5 نوروزگاه عشایری در شهرستان آباده

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده گفت: شهرستان آباده برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی میزبان 5 نوروزگاه عشایری شده است.
مسئول اداره صنابع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان خبر داد:

بازدید بیش از 10 هزار مسافر نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان سپیدان

مسئول اداره میراث فرهمگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان گفت: بیش از 10 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از غرفه های صنایع دستی شهرستان سپیدان بازدید کردند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من تعقیب می کردم مواضع رسانه های ضد انقلاب را و می دیدم از اینکه وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می کنند و کوچکترین حاشیه ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه های ضد انقلاب شده است.
علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین، در راستای اجرای آیین‌های نوروزی آیین سنتی سمنوپزان روز چهارشنبه 8 فروردین ماه در نوروزگاه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس خبر داد:

افزابش پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد: به دلیل افزایش بازدید مسافران از اماکن تاریخی 3 پارکینگ جدید به پارکینگ‌ها افزوده شده است.
تماشای قلعه شوش یا قلعه فرانسوی‌ها از نزدیک بسیار جذاب است. این قلعه مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری تلفیقی ایرانی اروپایی است. در این قلعه چشم‌انداز زیبایی از شهر را قابل مشاهده است.
معرفی یکی از مقاصد بازدید گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

به زنجان سفر کنیم/ موزه مردان‌نمکی(مومیایی) جاذبه دیدنی است

موزه باستان شناسی و مردان نمکی زنجان که در عمارت ذوالفقاری قرار دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر زنجان به شمار می‌رود. این عمارت امروزه محلی برای حضور گردشگران شده و وجود آثار گرانبها به خصوص مردان نمکی در این محل، توجه هر گردشگری را به خود مبهوت می‌کند.
معرفی یکی از مقاصد بازدید گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

دیدن موزه فسیل های 20 میلیون ساله در شیرین سو را از دست ندهید

موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله فیل‌ دریایی در بخش شیرین‌سو مربوط به دوران میوسین یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار شگرف و جذاب بخش شیرین‌سو شهرستان کبودرآهنگ است که به گفته یک استاد فرانسوی، گونه مشابه این فسیل قبلاً فقط در مراغه کشف شده است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نوروز با مفاهیم ارزشی و دینی مردم گره خورده است، گفت: در لحظه تحویل سال علاوه بر اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس در ایران، در اماکن تاریخی هم این برنامه به خوبی اجرا شد به گونه‌ای که در حافظیه ۳۰ هزار نفر مشارکت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حوزه توسعه گردشگری سهم میراث فرهنگی از اعتبارات استانی از پنج درصد در سال‌جاری به ۱۰ درصد در سال آینده خواهد رسید.
این فرش همزمان با نمایشگاه «بافته‌های تصویری» به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و در استقبال از نوروز باستانی، رونمایی شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط ۷ سکه تاریخی نقره مربوط به دوره ساسانی در شهر اراک خبر داد.
اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان درباره واگذاری دو کاروانسراهای ثبت‌جهانی:

لزوم رعایت ضوابط قانونی در واگذاری دو کاروانسرا سمنان

اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان اعلام کرد: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان شهرستان سمنان پس از اخذ تعهدات قانونی لازم از خریدار و سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار خواهد شد و نظارت بر مرمت این بنا در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان قرار می‌گیرد.