قیمت ارز دیجیتال امروز 5 تیر 1401/ اوج اتریوم در معاملات

بیت‌کوین با رشد یک درصدی به نیمه کانال ۲۱ هزار دلار صعود کرد و اتریوم در بالاترین سطح خود طی ۱۰ روز گذشته معامله شد
تصویر قیمت ارز دیجیتال امروز 5 تیر 1401/ اوج اتریوم در معاملات

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت‌کوین با قدم‌های کوچک خود در روز‌های گذشته به نیمه کانال ۲۱ هزار دلار رسید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه پنجم تیر درحالی ۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار بود که دیروز آن را ۲۱ هزار و ۲۳۵ دلار معامله می‌کردند و ارزش مهمترین ارز دیجیتال دنیا در این مدت یک درصد افزایش پیدا کرد. حالا تقلای اخیر بیت‌کوین در کانال ۲۱ هزار دلار و انتشار اخباری درباره عرضه محصولات مبتنی بر بیت‌کوین در بورس آمریکا برخی سرما‌یه‌گذاران را به آینده بازار ارز دیجیتال خوشبین کرده. با این وجود هنوز درباره کف قیمت بیت‌کوین در مقطع کنونی اختلاف نظر وجود دارد و برخی از احتمال ادامه روند نزولی اخیر در بازار و ملاقات با بیت‌کوین هشت هزار دلاری طی ماه‌ها یا هفته‌های آینده صحبت می‌کنند. علاوه بر نوسان محدود بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت اتریوم فقط ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده، ارزش کاردانو نیم‌درصد بیشتر شده و بازدهی شیبا و دوج‌کوین تقریبا صفر بوده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه پنجم تیر ۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار بود. این رقم رشد ۱۶۵ دلاری قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته را نشان می‌دهد، چون بیت‌کوین دیروز ۲۱ هزار و ۲۳۵ دلار معامله می‌شد. رشد قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته معادل یک درصد برآورد می‌شود و بیشترین و کمترین قیمت بیت‌کوین در این مدت به‌ترتیب ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار و ۲۰ هزار و ۹۷۰ دلار بوده و مثل روز‌های گذشته شاهد رفت‌وبرگشت‌های کوتاه بیت‌کوین حوالی مرز ۲۰ هزار دلار بوده‌ایم. البته نسبت به هفته قبل که بیت‌کوین ۱۸ هزار و ۴۶۰ دلار ارزش داشت، بازدهی این ارز دیجیتال حدود ۱۵ درصد محسوب می‌شود. به‌این ترتیب قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین تقریبا ۷۰ درصد نسبت به قله تاریخی این ارز دیجیتال یعنی سطح ۶۸ هزار دلار در آبان پارسال پایین‌تر قرار داشت. همچنین حجم کل بازار بیت‌کوین حدود ۴۰۸ میلیارد دلار بود و این رقم سهم ۴۰ درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار را نشان می‌داد.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۲۳۵ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را مثبت ۱.۵ درصد نشان می‌دهد. قیمت اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال مهم بازار، در این مدت از هزار و ۲۱۵ دلار به هزار و ۲۳۵ دلار افزایش پیدا کرده است. رشد قیمت اتریوم در این مدت تقریبا ۲۰ دلار است و ارزش این ارز دیجیتال حالا به بالاترین سطح خود در ۱۰ روز گذشته رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین قیمت اتریوم هزار و ۲۴۵ دلار بوده و رقم هزار و ۱۸۵ دلار را باید کمترین سطح این ازر دیجیتال بدانیم. در بازه هفتگی اتریوم نزدیک ۳۰ درصد بازدهی داشته، چون یکشنبه هفته قبل ارزش اتریوم کمتر از هزار دلار بود و حدود ۹۶۵ دلار خرید و فروش می‌شد. حالا فاصله قیمت فعلی اتریوم تا قله تاریخی این ارز دیجیتال یعنی سطح چهار هزار و ۸۵۰ دلار در آبان پارسال به ۷۲ درصد رسیده است. هچنین سهم اتریوم از کل بازار ارز دیجیتال صبح امروز حدود ۱۵ درصد برآورد می‌شد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت شیبا و دوج‌کوین در شبانه‌روز گذشته تغییری نداشته و بازدهی ترون و کاردانو در این مدت به‌ترتیب منفی یک و مثبت نیم‌درصد محاسبه می‌شود. قیمت شیبا صبح امروز یکشنبه پنجم تیر ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار بود و مثل دیروز با این رقم معامله شد. البته شیبا که حالا با عبور از ترون به سیزدهمین ارز دیجیتال مهم دنیا از نظر تسلط به بازار تبدیل شده، طی یک هفته اخیر بازدهی مثبت ۵۵ درصد را به‌ثبت رسانده است. قیمت دوج‌کوین نیز صبح امروز بدون تغییر نسبت به صبح روز گذشته، ۰.۰۶۷ دلار به‌ثبت رسید. قیمت ترون با افت یک درصدی از ۰.۰۶۵ دلار به ۰.۰۶۴ دلار رسید. همچنین قیمت کاردانو با نماد اختصاری ADA در این مدت رشد محدود نیم‌درصدی را تجربه کرده و از ۰.۴۹۷ دلار به ۰.۵۰۰ دلار رسیده است.

ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۱۸ هزار و ۴۶۰ دلار

۲۱ هزار و ۲۳۵ دلار

۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار

اتریوم

۹۶۵ دلار

هزار و ۲۱۵ دلار

هزار و ۲۳۵ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۰۸ دلار

۰.۰۰۰۰۱۱ دلار

۰.۰۰۰۰۱۱ دلار

کاردانو

۰.۴۴۳ دلار

۰.۴۹۷ دلار

۰.۵۰۰ دلار

ترون

۰.۰۶۰ دلار

۰.۰۶۵ دلار

۰.۰۶۴ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۵۲ دلار

۰.۰۶۷ دلار

۰.۰۶۷ دلار


منبع: فرارو

402879