معاون شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:

راه‌اندازی تاکسی‌هوایی به‌زودی در فرودگاه امام خمینی(ره)

معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از راه‌اندازی پروژه تاکسی‌هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی و ظرفیت جابجایی ۵۹ مسافر خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، «سجاد کمالی‌پور» افزود: در شرایط کنونی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید نیاز همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است.

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر ۱۰ ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی، گفت: تاکسی هوایی یا ایرتاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت برای توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره اقدامات انجام شده برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی، بیان‌داشت: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی، خاطرنشان‌کرد: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف‌پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

بیشتر بخوانید:

تاکسی هوایی به ایران رسید

پرواز نخستین تاکسی هوایی در آسمان ایران +فیلم

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن، اضافه‌کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت.

وی گفت: اکنون فعالیت‌های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به‌زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره‌برداری از این پروژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) آغاز می‌شود.

کمالی‌پور ادامه‌داد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای «امبرائر» با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند «چلنجر ۶۰۴» با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به چهار فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

تاکسی‌هوایی اصطلاحی است که برای هواپیماهای دربستی در فرودگاه‌ها به کار گرفته می‌شود که مسافران می‌توانند بدون معطلی برای رسیدن ساعت پروازهای برنامه‌ای فوری با در اختیار گرفتن این تاکسی‌های پرنده به مقصد خود برسند.

سال گذشته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از راه اندازی دو مسیر تاکسی هوایی به عنوان بخشی از برنامه توسعه هوانوردی عمومی خبر داده بود.

در صورت تحقق وعده وزارت راه برای افتتاح خط تاکسی هوایی، ایران برای نخستین بار به جمع کشورهایی دارای این خدمات می‌پیوندد.

223300