سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرزمطرح کرد؛

رعایت 97 درصدی پروتکل ها توسط شهروندان استان البرز

محمد فتحی گفت: میزان رعایت پروتکل ها توسط شهروندان در استان البرز حدود ۹۷ درصد اعلام شده است اما همچنان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد فتحی شنبه 8 آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از دیروز تا امروز، ۷۹ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، افزود: مجموع کل بیماران بستری شدگان (قطعی، محتمل و مشکوک) از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز به ۲۶ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: ۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند که مجموع مرگ ومیر ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۳۷۸ نفر ثبت شده است همچنین ۲۳ هزارو ۹۹۹ نفر از بستری شدگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در البرز بهبود یافته و از مراکز درمانی البرز ترخیص شده اند.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل ها توسط شهروندان در استان البرز حدود ۹۷ درصد اعلام شده است اما همچنان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۸۴۲ نفر شامل موارد (قطعی، محتمل و مشکوک)، در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۴۴۱ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده‌ است.

222001