مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد:

امدادرسانی به 641 خودرو در جاده های برف گیر کردستان/راه ارتباطی 50 روستا در کردستان قطع می باشد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در طول بارش های اخیر نیروهای راهداری به 641 خودرو مانده در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند و بیش از 40 نفر از مسافران در راهدارخانه های استان کردستان اسکان داده اند.

کردستان ـ محمد ارشد مدرس گرجی در گفت وگو با پرسون اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده توسط اداره کل هواشناسی کردستان، امسال سال نسبتا پربارشی نسبت به سال های گذشته در سطح استان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به همین منظور از روزهای گذشته سامانه بارشی قوی از غرب استان وارد کردستان شده است و هم اکنون این سامانه در سطح منطقه فعال می باشد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه این سامانه تا روز دوشنبه هفته جاری همچنان باعث بارش باران و برف در سطح استان کردستان می گردد، افزود: بارش های روزهای گذشته باعث مسدود شدن راه های ارتباطی در برخی از روستاها و شهرهای کردستان گردید.

این مقام مسئول با تاکید بر بازگشایی 150 راه روستایی در سطح کردستان، عنوان کرد: بارش شدید برف در غرب و شمال کردستان باعث مسدود شدن راهها و نیز تردد سخت وسایل نقلیه شده است، لذا نیروهای راهداری این استان در محورهای مشخص شده برای هرگونه کمک و امداد مستقر هستند.

مدرس گرجی تاکید کرد: شب گذشته با آغاز دوباره بارش ها و کولاک و باد محور ارتباطی 50 روستایی دیگر در کردستان مسدود گردید که ان شاء الله با همت نیروهای راهداری بتوانیم در کمترین زمان ممکن این محورها و راههای روستایی را تا پایان امروز بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: براساس آمار موجود تاکنون نزدیک به 11 هزار کیلومتر باند در محورهای سطح استان برف روبی شده است.

مدرس گرجی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در طول بارش های اخیر نیروهای راهداری به 641 خودرو مانده در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند و بیش از 40 نفر از مسافران در راهدارخانه های استان کردستان اسکان داده اند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

221999