در فاصله سه هفته مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

نیاز به آرامشی که این روزها در پرسپولیس احساس می شود

فینال لیگ قهرمانان آسیا سه هفته دیگر در قطر برگزار خواهد شد و پرسپولیس ایران به عنوان نماینده منطقه غرب در این رویداد مهم حضور خواهد یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون، تنها سه هفته به برگزاری بزرگترین رویداد فوتبال آسیا باقی مانده است و پرسپولیس تهران، نماینده فوتبال ایران باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. این در حالی است که قرمزهای پایتخت این روزها با برخی حواشی روبرو شده اند و بازگشت آرامش به اردوی پرسپولیس از هر زمان دیگری لازم تر به نظر می رسد. به همین بهانه به بررسی شرایط پرسپولیس و حواشی آن در روزهای اخیر پرداخته ایم.

زمانی که علی شجاعی خرید جدید پرسپولیس آخرین ضربه پنالتی در دیدار حساس و نفس گیر مقابل الاهلی عربستان را وارد دروازه حریف نمود، نه تنها هواداران این تیم بلکه تمام ایران در روزهای سرد کرونایی اشک شوق ریختند و کمی از اتفاقات تلخ رخ داده در طی چند ماه اخیر در کشور برایشان کاسته شد. صعود پرسپولیس ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا به قدری شیرین و لذت بخش بود که مردم در تمام شهرها به خیابان ها ریختند و به جشن و پایکوبی پرداختند و فراموش کردند که ویروس کرونا چطور می تواند تک تک آن ها و خانواده هایشان را درگیر کند و به کام مرگ بکشاند و آن شب تنها به صعود نماینده ایران به فینال اندیشیدند و از لحظات تاریخی لذت بردند.

این شادی و خوشحالی چند ساعتی بیشتر طول نکشید و کم کم زمزمه هایی از عدم رضایت بازیکنان از مدیریت باشگاه شنیده شد. شجاع خلیل زاده به عنوان نماینده بازیکنان تیم در ویدئویی به بیان مشکلات موجود در باشگاه پرداخت و از همان زمان حواشی پیرامون فینالیست آسیا آغاز شد. درحالیکه هنوز پرسپولیسی ها به ایران باز نگردیده بودند، سعید رسول پناه مدیریت وقت این باشگاه حرف ها و گفتگوهای جنجالی پیرامون سرمربی و برخی بازیکنان زد و اضاع پیچیده تر از قبل شد.

ستارگان محبوب تیم نیز یکی پس از دیگری در حال جدایی از پرسپولیس بودند و حال و روز باشگاه و نیز هواداران هر روز بدتر از روز قبل می شد. علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی از جمله بازیکنانی بودند که از تیم جدا شدند و بشار رسن و شجاع خلیل زاده نیز کم کم ساز جدایی کوک کردند. گرچه جدایی بیرانوند و علیپور مدت ها بود که در رسانه ها مطرح و قطعی به نظر می رسید و البته با انتخاب و درایت یحیی گل محمدی، سرمربی تیم بازیکنان خوبی جایگزین آنان در پرسپولیس شدند. حامد لک و عیسی آل کثیر دو بازیکن موفقی بودند که از ارکان اصلی صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا به حساب می امدند. آل کثیر که توانسته بود با گلزنی مقابل السد و پاختاکور به خوبی جای علیپور را در قلب خط حمله سرخپوشان پر کند، درست دقایقی پیش از دیدار حساس مقابل الاهلی به دلیل شادی بعد از گل خاص و همیشگی اش با محرومیت سنگین شش ماه مواجه شد و پس از این اتفاق ضربه روحی و روانی سنگینی به بدنه باشگاه پرسپولیس وارد گردید.

محرومیتی که حتی با پیگیری های فراوان باشگاه پرسپولیس جهت رفع آن بی نتیجه ماند و مهاجم گلزن سرخ ها از حضور در ادامه میادین فوتبالی بازماند. دقیقا خرید آل کثیر و بازیکنان جدید دیگر پرسپولیس همچون حامد لک، میلاد سرلک، احسان پهلوان و سعید آقایی بهانه ای بود برای شکایت باشگاه الاهلی عربستان که از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازمانده بود و امید داشت با شکایت علیه پرسپولیس مبنی بر عدم عقد قرارداد قانونی با بازیکنان فوق بتواند نتیجه بازی را به نفع خود برگرداند و همین مساله چندین هفته نگرانی هواداران و نیز مدیریت باشگاه را در پی داشت که البته با اقدام سریع و قانونی پرسپولیسی ها این مساله ختم به خیر شد و حضور قرمزهای پایتخت در فینال قطعی گردید.

پرسپولیس که بیست و یک روز سخت و نفس گیر را در دوحه قطر برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا گذرانیده بود، حالا باید به فکر حضور مقتدرانه در لیگ برتر و دفاع از عنوان قهرمانی اش در این مسابقات می شد. درست در همین زمان بود که خبر مذاکره مدافع محبوب سرخ ها با یک تیم قطری رسانه ای شد و بر نگرانی هواداران افزود. شجاع خلیل زاده به قدری در موفقیت های اخیر پرسپولیس موثر بود که هیچ هواداری دوست نداشت در این برهه حساس مدافع محبوبشان از تیم جدا شود و کار برای باشگاه سخت تر از قبل گردد. اما انتشار فایل صوتی مرتبط با سخنان عجیب رسول پناه در ارتباط با مبلغ پیشنهادی خلیل زاده برای تمدید قرارداد از یک سو و پافشاری مدافع جنجالی سرخ ها برای جدایی از سوی دیگر نهایتا سبب شد خلیل زاده سر از قطر در آورد و بر پیراهن الریان قطر بوسه بزند. بوسه ای که به شدت خشم و غضب هواداران پرسپولیس را برانگیخت و شاید مهر تاییدی بر کاهش محبوبیت خلیل زاده میان خیل عظیم هواداران پرسپولیس گردید.


بیشتر بخوانید؛

پرواز سرخپوشان به نیمه نهایی با درخشش آل کثیر

شکایت باشگاه پرسپولیس از «شجاع خلیل‌زاده»


در کنار تمام این حواشی پرونده شکایت سرمربی سابق و البته موفق پرسپولیس یعنی برانکو ایوانکوویچ نیز به مراحل حساس رسیده بود و مدیریت باشگاه باید هرچه سریعتر مبلغ اعلامی از سوی فیفا را جهت پرداخت به برانکو تامین می کرد تا پرسپولیس از خطر محرومیت و حتی کسر امتیاز دور گردد که البته این مساله نیز به همت اعضای جدید هیات مدیره و نیز برخی پیشکسوتان پرسپولیس ختم به خیر شد و سپس سکان مدیریت محبوب ترین باشگاه ایران به جعفر سمیعی رسید تا پرسپولیس از حواشی بسیار ایجاد شده دور شود و به آرامش دست یابد.

نکته قابل توجه اینکه حالا سه هفته از آغاز لیگ برتر فوتبال کشور می گذرد و مدعی اول قهرمانی این مسابقات تنها پنج امتیاز از نه امتیاز ممکن را بدست آورده است و موفق به زدن یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی شده است. جدا از تمام موارد ذکر شده سه هفته آینده و درست در چنین روزی پرسپولیس ایران باید در فینال باشگاه های آسیا به میدان برود و این در حالی است که تیم های حاضر در گروه شرق آسیا در حال نبرد برای صعود به فینال هستند و بازیکنان بزرگی همچون اینیستا و هالک رویا حضور در فینال را در سر می پرورانند. لذا تنها مساله ای که در این روزها حال قرمز های پایتخت را خوب می کند، حفظ آرامش است و قطعا دعای خیر یک ملت بدرقه راه آنان خواهد بود تا بتوانند به دور از هرگونه حواشی و در آرامش کامل در مسابقه فینال حضور یابند و با برتری شان حال دل مردمی را که مشغول جنگیدن با ویروس کرونا هستند، خوب کنند و برای همیشه نامشان را در تاریخ فوتبال آسیا رقم بزنند.

گزارش: محمدرضا طارمی

221965

مطالب مرتبط