امام جمعه لواسان: سپاهیان در مدیریت جهادی امتحان خود را پس دادند

امام جمعه لواسانات با اشاره به کاندیداتوری یک سپاهی برای ریاست جمهوری گفت: سپاهیان در دوران سخت دفاع مقدس سخت‌ترین مدیریت جهادی را تجربه کرده‌اند، آنان در سخت‌ترین شرایط و بحرانی‌ترین موقعیت‌ها امتحان خود را پس داده‌اند.

به گزارش پرسون، امام جمعه لواسانات ظهر جمعه در صفحه اینستاگرام خود به پیوست ویدئویی از شهید سلیمانی در وصف شهید همت، مطلبی را با عنوان "به بهانۀ اعلام نامزدی سردار حسین دهقان" آغاز کرد و نوشت: انتخابات آتی ریاست‌جمهوری از راه خواهد رسید و گروهی نامزد انتخابات می‌شوند که از جمله آنان برخی برادران سپاهی خواهند بود.

حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی افزود: بنده در این یادداشت نفیاً و اثباتاً دربارهٔ کسی سخن نخواهم گفت، آن به وقتش. اما بنا دارم یک شبهه که آن خطر نامزدی یک نظامی است و پس از اعلام نامزدی دکتر حسین دهقان مجدد مطرح شد، را دفع کنم.

امام جمعه لواسان بیان داشت: اولاً برادران سپاهی که به ضرورت انقلاب وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند و در دفاع مقدس خوش درخشیدند، از حیث ماهوی و هویتی نظامی نیستند، بلکه آنان پاسدار انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سلیمانی، همت، باکری، متوسلیان، بروجردی، صیاد شیرازی (ایشان ارتشی هستند و مدیر مردمی و جهادی چون بابایی، کشوری) از نمونه‌های مدیران جهادی و مردمی هستند که می‌توانند مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را متحول کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدار سیاهکلی با حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه

اختلاف بین نماینده و امام جمعه نتیجه‌ای جز قفل شدن کار مردم ندارد

روایت امام جمعه بجنورد از خطبه پر سر و صدا

لواسانی با بیان اینکه آیا کسی است که شهید سلیمانی را مظهر مدیریت طراز نشناسد؟ تاکید کرد: آنچه ما می‌دانیم، مدیریت آنان جهادی است، یعنی تا جان بر بدن دارند، در صحنه حاضرند و در وظیفهٔ خود کوتاهی نمی‌کنند.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: ثانیاً اکثریت ملت ما در دو دورهٔ پیش به سیاسی‌ترین و امنیتی ترین نامزد ریاست‌جمهوری رای داد؛ کسی که خود را دیپلمات و حقوقدان معرفی کرد، اما دیدیم که نه این است و نه آن، و دیگر نباید فریب سیاسیون را بخوریم.

وی اظهار داشت: اکنون ملت ما در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برد و نیازمند مدیران جهادی است که برای عزت ملت حاضر باشند تا آخر بایستند؛ و سپاهیان در سخت‌ترین شرایط و بحرانی‌ترین موقعیت‌ها امتحان خود را پس داده‌اند.

لواسانی یادآور شد: البته در وقت انتخاب باید اصلح را شناسایی کنیم، سپاهی یا غیرسپاهی را با چشمانی باز رای بدهیم. به هرکسی رای ندهیم، چشم‌بسته انتخاب نکنیم، به صرف پاسداربودن هم اکتفا نکنیم، و شرایط را ببینیم.

امام جمعه لواسان افزود: بایستی نامزد مردمی، انقلابی، پاکدست، متدین، اهل تقوا، خداترس، اسلامی که غرب‌زده نباشد و چشمش به انتخابات آمریکا و رهبران دولت اروپایی نباشد و با توان مدیریت بالا که خود را خدمتگزار مردم بداند نه آقابالاسر را شناسایی و انتخاب کنیم.

لواسانی تاکید کرد: در این مسیر باید مراقب باشیم سیاسیون و تبلیغات‌چی‌های آنان ما را از نامزدی برادران سپاهی خود نترسانند، به ویژه که تبلیغات دشمنِ عنود پشت آن است؛ بی‌بی‌سی فارسی و تحلیل آن را دیدید؟

براساس این گزارش، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی در هفته‌ای که گذشت، کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
وی خود را یک عنصر کاملاً ملی و انقلابی معرفی کرد و گفت: خود را فردی می‌دانم که آنچه تا به امروز برایم مهم بود، در اختیار گذاشتن ظرفیت فکری، اجرایی و ذهنی خودم برای پیشبرد اهداف و منافع نظام و انقلاب بوده است.

221902

مطالب مرتبط