گزارش پرسون از آخرین وضعیت جاده های کردستان؛

قطع راه ارتباطی 160 روستا در کردستان/ تداوم بارش ها در کردستان تا دوشنبه هفته آینده

بارش برف در طول 24 ساعت گذشته تاکنون؛ راه ارتباطی بیش از 160 روستا در استان کردستان را قطع کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، با ورود سامانه بارشی از روز گذشته شاهد آغاز موج جدیدی از بارش ها در استان کردستان به صورت باران و برف هستیم.

بارش باران در نواحی جنوبی استان کردستان و بارش برف در شهرستان های غربی و شمالی از شامگاه دیروز آغاز شده است و کماکان این بارش ها ادامه داد.

بنابر سخنان مسوولان مربوطه و متولی بارش برف مشکلاتی را در سطح کردستان به ویژه در محوره های شمالی این استان به دنبال داشته است.

گرفتار شدن حدود 200 راننده در برف، بسته شدن راه ارتباطی برخی از روستاهای کردستان و تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها از مهمترین اخبار و گزارش های بارش برف در سطح این استان می باشد.

دانش زندی؛مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت وگو با پرسون با تایید این وضعیت گفت: بارش ها هم کنون در محورهای شمالی و برف گیر کردستان ادامه دارد و این روند می تواند تردد را در این مکان ها مختل کند.

زندی ادامه داد: هم اکنون گزارش هایی از بارش برف در مسیر شهرستان های غربی و شمالی کردستان به دست ما رسیده است که از رانندگان درخواست داریم که در این محورها ترددی نداشته باشند.

محمدراشد مدرس‌گرجی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز به خبرنگار پرسون گفت: آخرین آمارها نشان می دهد که بارش شدید کولاک طی ساعات گذشته راه ارتباطی بیش از 160 روستا در کردستان را مسدود کرده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: در حال حاضر راه دسترسی به 120 روستا در شهرستان سقز به علت شدت بارش برف مسدود است و تلاش ها برای بازگشایی این محورها توسط نیروهای راهداری در حال انجام است.

مدرس گرجی تاکید کرد: همچنین گزارش ها حکایت از مسدود شدن راه مواصلاتی 20 روستا در شهرستان های بانه و دیواندره دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شدت بارش برف و کولاک در محور ارتباط سقز به دیواندره بوده است، گفت: از صبح امروز تمامی نیروهای کمکی این اداره برای امدادرسانی و بازگشایی این محور اعزام شده اند.

حضور نیروهای راهداری و نیز نیروهای بخش خصوصی برای بازگشایی راههای روستایی در استان کردستان کماکان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رانندگان خواست که برای تردد در محورهای دیواندره ـ سقز، سقز ـ بانه، سقز ـ مریوان، سقز ـ بوکان، سروآباد ـ هورامان ـ پاوه حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

با اعلام نظر کارشناسان اداره کل هواشناسی کردستان این بارش ها تا صبح دوشنبه در سطح این استان ادامه دارد.

براساس این گزارش، عملیات برف روبی از شب گذشته در محورهای اصلی و روستایی استان کردستان با استفاده از 124 راهدار و 68 ماشین آلات برفروبی در حال انجام است.

آیین مهر ـ استان کردستان

221898