با تناقض نمی توان کرونا را شکست داد

یادداشت/با تناقض گویی هرگز نمی توان بر ویروس کرونا در کشور پیروز شویم و تا زمانی که این همه تناقض گویی در جامعه رواج دارد امیدی به بهتر شدن وضعیت نیست.

سایت خبری پرسون- حدود یک سال است که جهان میزبان مهمان ناخوانده «چینی» است، مهمانی که بیشتر به یک مزاحم شرور و قاتل شبیه است تا حتی یک مهمان آنهم از تو ناخوانده اش.

کووید19 را هلدینگ ها و کارتل های بزرگ سرمایه داری «گلوبالیست ها» با طراحی و تولید خود در کل جهان پراکنده ساختند تا به امیال و اهداف شوم خود که همانا غارت منابع مالی و جانی مردم جهان است دست یابند.

شوربختانه کشور ایران و مردم ما نیز از خسارات جبران ناپذیر مالی جانی و روحی و روانی این شرور قاتل در امان نماند تا صدها کشته و هزاران بیمار و میلیاردها تومان هزینه های مادی به مردم تحمیل شود.

در این میان اگرچه مسئولان و دولت و حاکمیت در فکر چاره جویی و مبارزه با این ویروس مرگبار بر آمده اند اما چرا همچنان کرونا قربانی می گرد؟؟ و چرا هنوز نتوانسته ایم آنرا شکست دهیم؟!

پاسخ یک نکته است: "با تناقض نمی توان کرونا را شکست داد".

نمی توان به مردم بگوییم "در خانه بمانید". اما حداقل نیازهای آنان بر آورده نشود.

نمی توان به مردم توصیه کنیم " بازار و مراکز پر جمعیت خرید نروید". اما صدا وسیما در کل 24 ساعت از برپایی جشنواره های مختلف پاییزی و زمستانه و تخفیف های چند درصدی تبلیغ کرده و ملت را وسوسه حضور در فلان مرکز خرید بنماید.

نمی توان شعار و فریاد مبارزه با تورم و گرانی داد. اما گوشت و مرغ و مایحتاج عمومی و صدها مورد دیگر از نیازهای مردم با افزایش قیمت های لجام گسیخته مواجه شوند.

نمی توان به مردم وعده داد نگران اقساط وام و تسهیلات خود نباشند. اما بانک ها یک روز پس از گذشت سر رسید قسط با پیامک و زنگ و نامه های اخطار آرامش روانی وام گیرنده و ضامن را بر هم بزنند.

نمی توان به مغازه دار و کاسب و دست فروش نهیب زد که کاسبی تعطیل! اما به فکر درآمد روزانه و هزینه های اجاره مغازه و چک و نیاز های خانواده های آنان ‌نبود.

نمی توان به مردم گفت برای خرید تجمع نکنید. اما مرغ دولتی تعاونی به مقدار ناچیز توزیع کرد و شاهد شلوغی و صف بستن های کرونایی نبود.

باور کنید با این تناقضات نه تنها کرونا شکست نمی خورد بلکه شاهد گسترده تر شدن فاجعه مرگبار کووید نوزده خواهیم بود.

سیدوحید حسینی ـ استان کردستان

221890