انتصاب دبیر جدید فراکسیون مرز نشینان:

نماینده مردم نهبندان و سربیشه دبیر فراکسیون مرزنشینان مجلس یازدهم شد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، دبیر فراکسیون مرزنشینان، بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، مصطفی نخعی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معابر و بازارچه‌های مرزی، اظهار داشت: با وجود اینکه کشور در تحریم است و مشکلاتی از این جهت داریم اما تاکنون نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌های موجود برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۳۹ بازارچه مرزی و قریب ۲۰۰ معبر مرزی رسمی داریم، افزود: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریم‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: ۱۶ استان کشور مرزی هستند که این استان‌ها به خوبی می‌توانند با ۱۵ کشور همسایه ارتباط تجاری برقرار کنند که قطعاً در شرایط تحریمی، این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور خواهد بود.

نخعی با بیان اینکه مرز همیشه فرصت است و نه تهدید، ادامه داد: استان‌های مرزی باید ارتباطات خود با کشورهای همسایه را تقویت کنند که در این راستا توجه به ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی بهترین راه برای دور زدن تحریم‌ها است.


بیشتر بخوانید؛

واردات خودرو؛ بهانه جلسات چراغ خاموش مجلس و دولت!

بدعت جدید دولت با مجلس/ تیم روحانی به هر ابزاری برای ساکت کردن نمایندگان متوصل شده اند


وی اظهارکرد: متأسفانه این ظرفیت بی‌نظیر با وجود اینکه می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل کند، توسط دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون مرزنشینان نشان دهنده اهمیت این موضوع است و هدف از تشکیل این فراکسیون آن است که با توجه به ظرفیت‌های مرزی کشور، تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فراکسیون مرزنشینان بنده به عنوان دبیر فراکسیون در کنار سایر اعضای فراکسیون به منظور تشریک مساعی و تدوین برنامه‌ها و اقدامات دقیق کارشناسانه، کمیته مرزهای مجاز زمینی-هوایی، کمیته بازارچه‌های مرزی، کمیته مرزهای دریایی، کمیته امنیت و انسداد مرز، کمیته اقتصاد مرزی و چند کمیته دیگر را تشکیل دادیم و نمایندگانی از خوزستان، کردستان، بوشهر، بندر عباس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی وسیستان وبلوچستان … در راس این کمیته‌ها قرار گرفتند.

بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی با ۱۳۸ عضو در قالب فراکسیون مرزنشینان تشکیل شد.

در این فراکسیون که نمایندگان ۱۶ استان مرزی کشور حضور داشتند، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و عضو کمیسیون انرژی مجلس، به عنوان دبیر فراکسیون انتخاب شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ظرفیت ایجاد شده بتوانیم گام های اساسی در حل مشکلات استان مرزی خراسان جنوبی و شهرستان های نهبندان و سربیشه برداریم.

منبع: پیام خاوران

221884