فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:

جمع آوری ۲۵۱ لاشه پرنده در تالاب میقان اراک

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از جمع آوری ۲۵۱ لاشه پرنده در تالاب میقان اراک خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۵۱ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هفته جاری از نواحی اطراف تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.
جودکی افزود: ابتلای این پرنده‌ها به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تایید دامپزشکی استان مرکزی رسیده و دفن بهداشتی لاشه‌ها به همراه آهک‌پاشی انجام شده است.
وی افزود: بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه پایش‌ مستمر تالاب میقان اراک با جدیت وجود دارد و در پی شیوع این بیماری، تردد به منطقه تالاب میقان اراک تا اطلاع ثانوی ممنوع است، ابراز کرد: مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان به‌هیچ عنوان به آن‌ها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: تالاب میقان اراک در سال ۹۵ با شیوع وسیعی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه شد و در آن سال، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ لاشه پرنده از سطح تالاب جمع‌آوری شد اما در سه سال گذشته موردی از این بیماری در این تالاب مشاهده نشده بود.
جودکی یادآور سد: کنگر،خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سبز از جمله پرندگان مهاجر استان مرکزی هستند و درنای خاکستری از گونه‌های خاص و مهم تحت حمایت بین‌المللی است که تالاب میقان هر سال با آغاز فصل سرما میزبان کوچ موقت این گونه ارزشمند است.

221850

مطالب مرتبط