محرز در گفت و گو با پرسون؛

شرایط بحرانی و قرمز کرونایی تهران هم چنان پابرجا است

هرگاه از دایره جمعیت کاسته شود زنجیره انتقال متوقف می شود. با آن که قرنطینه هستیم اما از تعداد مسافران مترو و اتوبوس کاسته نشده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا روزهای قرنطینه اخیر تعداد مرگ و میر و بستری‌های بیمارستانی را کاهش داد؟ این سوالی است که این روزها در قرنطینه خانگی از خودمان می‌پرسیم.

اما بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که متاسفانه شکستن و نقض قرنطینه توسط افرادی که نتیجه آزمایش پی سی آر آنها مثبت است، کماکان در تهران ادامه دارد. از شنبه این هفته تا به حال تغییر زیادی در میزان بستری در بیمارستان ها و مرگ و میر در تهران نداشتیم. قابل ذکر است که مردم نباید فکر کنند محدودیت های کرونایی ایجاد شده، مرگ و میر و میزان ابتلا را به سرعت تغییر می دهد در صورتی که اینطور نیست.

روز گذشته متاسفانه ۹۲ بیمار فوتی پی سی آر مثبت در استان تهران وجود داشت و شرایط بحرانی و قرمز تهران هم چنان پابرجا است.

برای تصریح بیشتر موضوع تاثیر قرنطینه دو هفته ای خبرنگار اجتماعی پرسون گفت و گویی با مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا داشته ایم.

محرز در پاسخ به سوال مطرحه اظهار داشت: هرگاه از دایره جمعیت کاسته شود زنجیره انتقال متوقف می شود. با آن که قرنطینه هستیم اما از تعداد مسافران مترو و اتوبوس کاسته نشده است که این امر نشان می دهد شرکت های خصوصی هنوز هم مشغول به فعالیت هستند. با این حال رعایت این محدودیت ها توسط مردم موجب شده که الآن بیمارستان ها تخت خالی داشته باشند. یعنی آن پیک بیماری که بیمارستان های ما تخت خالی نداشتند بهتر شده است.


بیشتر بخوانید؛

۴۲ میلیون واکسن کرونا از خارج خریداری می کنیم

چه کسانی در ایران واکسن کرونا می گیرند؟


وی ضمن اشاره به شرط پایداری این اوضاع افزود: شرط پایداری این وضعیت این است که مردم کارهای قبلی را پیش نگیرند و سعی کنند رعایت پروتکل ها را در بالاترین سطح نگه دارند که بتوانیم این زمستان سخت را در شرایط وجود کرونا و سایر بیماری ها بگذرانیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوال ایران واکسن کرونا را تولید می کند یا خریداری می کند؟ پاسخ داد: الان در دو سه جای کشور واکسن کرونا را درست کرده اند و فاز تست حیوانی آن هم موفقیت آمیز بوده و قرار است فاز انسانی آن شروع شود که مجوز بگیرد. اگر این واکسن فاز انسانی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد می توان گفت که اوایل سال آینده این واکسن به تولید انبوه می رسد.

221796

مطالب مرتبط