مشارکت بالا نسبت به مرحله اول؛

نتیجه انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شد

مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات ساعت ۱۰ صبح امروز براساس تبصره ۱ ماده ۳۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات انجام شد و پدرام پاک آئین همانند دور قبل با برتری بالا نسبت به نامزدهای دیگر، 1413 رای را به خود اختصاص داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات امروز در حالی برگزار شد که پدرام پاک آیین با 1413 رای ، ۷۵.۶۴ درصد آرا را به خود اختصاص داد و امید حلالی زاده دیگر نامزد این انتخابات، با 128 رای نفر دوم شد.

از نکات حائز اهمیت این انتخابات، مشارکت بالا نسبت به دور اول بود که در همان ۲ ساعت اول از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، تعداد ۹۳۰ نفر از مجموع واحدین شرایط در این انتخابات شرکت کرده‌ بودند.

پدرام پاک آئین در دور اول انتخابات، ۱۰۳۰ رای را به خود اختصاص داده بود و حدنصاب مشارکت بالای ۵۰ درصدی با مشارکت 2 هزار و۲۶۱ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط، در مرحله نخست بدست آمد اما با توجه به صراحت آیین نامه اجرایی انتخابات، منتخب مدیران مسئول نیز بایستی اکثریت مطلق آرا را کسب نماید که این حدنصاب، با اندکی فاصله به دست نیامد.

انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، هر دو سال یکبار به منظور انتخاب نماینده مدیران مسئول رسانه های کشور در هیات نظارت بر مطبوعات برگزار و نماینده منتخب رسانه ها با رای مستقیم خود آنها تعیین می شود.

نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات با رای مستقیم اهالی رسانه و مدیران مسئول تعیین و پس از برگزاری انتخابات تعیین می شود.

بیشتر بخوانید:

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت به دور دوم کشیده شد

نتیجه کامل مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت برمطبوعات را میتوانید از لینک rasaneh.ir/election/ElectionResult به طور کامل مشاهده کنید.

وظیفه نماینده مدیران رسانه ها در هیات نظارت

فردی که از میان نامزدها پس از دو مرحله برگزاری انتخابات برگزیده می شود در واقع نماینده تمامی رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین خانواده رسانه است.

این نماینده مانند سایر نمایندگان دستگاههای مختلف که پیش تر اشاره شد دارای یک رای در هیات نظارت بر مطبوعات است.

وی با حضور در این هیات علاوه بر نمایندگی کامل رسانه ها ،در امر رای گیری نیز شرکت کرده و همواره مدافع حقوق آنها در هیات نظارت خواهد بود.

صدور مجوز برای رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات

رسانه های الکترونیک، مکتوب، مجازی و پایگاههای خبری از جمله رسانه هایی هستند که برای آنها مجوز فعالیت صادر می شود.

ارائه مجوز در دولت های یازدهم و دوازدهم روند سریع تری به خود گرفته به طوریکه فاصله زمانی صف انتظار به کمتر از چهارماه کاهش یافته و در برخی از رسانه های درخواست کننده حتی به روز رسانی شده است.

هر ماه با توجه به تشکیل جلسات مستمر هیات نظارت بر مطبوعات با حضور تمامی اعضا و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روند ارائه مجوز فعالیت به رسانه ها سیر صعودی به خود گرفته است.

تمامی مراحل درخواست صدور مجوز، ثبت و تغییر وضعیت رسانه و مطبوعات در راستای سیاست دولت، به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور افراد انجام و پیگیری می شود.

هیات نظارت بر مطبوعات در مجموع طی سال های مهر ۹۳ تاکنون برای بیش از۱۰ هزار رسانه اعم از مکتوب، الکترونیک و پایگاههای خبری و سایت ها مجوز فعالیت صادر کرده است.

221583