سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

دست‌های پشت پرده مانع خودکفایی بخش کشاورزی

متأسفانه برخی نگاه‌هایی که به خارج از کشور دوخته شده است و برخی دست‌هایی که عامدانه سعی می‌کنند به جای تولید، واردات را تقویت کنند، مانع خودکفایی بخش کشاورزی هستند که امیدواریم برخوردهای دستگاه قضا نقطه پایانی برای این تفکر باشد.

معین‌الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جزئیات دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی با رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در این جلسه در خصوص اهمیت امنیت غذایی و مواردی که در حوزه کمیسیون مطرح است، صحبت شد و آیت الله رئیسی معتقد بودند که موارد کمیسیون کشاورزی از موارد حقوق عامه است و هر نوع تهدید امنیت غذایی جنایت علیه انسانیت است.

سعیدی افزود: اخیراً نیز رویه دستگاه قضا در برخورد با کسانی که به هر نحو امنیت غذایی را تهدید می‌کنند بسیار قاطع بوده و هیچ اغماضی صورت نگرفته است و امیدواریم که این برخورد قاطعانه، انقلابی و فساد ستیزانه دستگاه قضا با تهدید کنندگان امنیت غذایی، ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: خودکفایی بخش کشاورزی شاید مهم‌ترین مؤلفه خودکفایی اقتصادی باشد که به شدت مورد تأکید مقام معظم رهبری است. ظرفیت‌های کشاورزی کشور به قدری بالا است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های کشور در حوزه محصولات کشاورزی را تأمین کند.

معین‌الدین سعیدی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تأمین شود، کشور از لحاظ واردات تمام نباتات گرمسیری مثل موز و انبه و... خودکفا می‌شود. در بحث نهاده‌های دامی نیز همین ظرفیت وجود دارد.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی نگاه‌هایی که به خارج از کشور دوخته شده است و برخی دست‌هایی که عامدانه سعی می‌کنند به جای تولید، واردات را تقویت کنند، مانع خودکفایی بخش کشاورزی هستند که امیدواریم برخوردهای دستگاه قضا نقطه پایانی برای این تفکر باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بحث اختیارات وزارت جهاد بود که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا متأسفانه به وزارت صمت داده شده است و از این بابت مشکلات عدیده‌ای را در بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی شاهد هستیم که خوشبختانه رئیس محترم قوه قضائیه قول دادند که در اولین جلسه سران قوا موضوع بازگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را مطرح کنند تا مشکلاتی که در حوزه نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد، تا حد زیادی مرتفع شوند.

221552