اخطار به ۲۷ مطب و درمانگاه در خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند.

به گزارش پرسون، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های مختلف اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای استان علاوه بر بازدید از اماکن، مراکز و محیط های اداری و خدماتی، روزانه از مطب ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در سطح استان بازدید می کنند.

دکتر افشین دلشاد بیان کرد: طی بازدید انجام شده طی هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند که اگر در پایان مهلت مقرر همچنان پروتکل های بهداشتی ‏رعایت نشود، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

دلشاد ادامه داد: فرآیند بازدیدها به طور مداوم ادامه دارد و مردم در صورت مشاهده موارد تخلف از این مراکز به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید:

حضور ۱۵ شرکت خراسان شمالی در نمایشگاه گلوبال ترکیه

خداحافظی نماینده ولی فقیه از خراسان شمالی

اجرای بیش از هزار برنامه توسط بسیجیان خراسان شمالی

وی با اشاره به اینکه فعالیت مطب ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها و شلوغی و رعایت نکردن موازین بهداشتی از دغدغه مردم است، گفت: ازدحام جمعیت در این مکان ها باید کنترل شود چرا که سلامت مردم در میان است.

دلشاد خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویزیت های دوره ای، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی پزشکان، کارکنان، منشی و ارباب رجوع در این اماکن ضروری است.

وی توصیه کرد: در مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه ها نوبت دهی به شکل تلفنی و اینترنتی باشد و فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوای مناسب، استفاده پرسنل و بیماران از تجهیزات حفاظتی و مدیریت بیماران برای جلوگیری از تجمع رعایت شود.

221452

مطالب مرتبط