رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

آزادی .هزار زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: هزار زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج آزاد می‌شوند و این طرح در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، میلاد حضرت زهرا(س) و مولای متقیان  ادامه دارد تا زندانیان جرایم غیرعمد با برنامه‌ریزی مدون و موثر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ سهراب انبارکی روز دوشنبه ضمن گرامیداشت هفته بسیج افزود: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد چهارم آذر ماه که در هفته بسیج به سازمان بسیج حقوقدانان اختصاص دارد، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام با توجه به شرایط سخت کرونا و مشکلات خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد، سازمان بسیج حقوقدانان یک ابتکار عمل به خرج داد و به سمت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد رفتیم.

نیارکی اظهار داشت: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های حمایتی، معیشتی و مومنانه، احیای کانون های صلح و سازش در زندان ها و حضور هنرمندان و افراد مشهور در حوزه های مختلف هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شده است.


بیشتر بخوانید؛

ضامن عبور از مشکلات توجه به توانمندی‌های بسیج است


رئیس سازمان بسیج حقوقدانان اضافه کرد: جلساتی با رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و مدیران کل زندانها در استانها داشتیم و تفاهم نامه ای را به مرحله امضا رساندیم و بنا شد با استفاده از ظرفیت عظیم مجموعه بسیج حقوقدانان و با کمک بسیج سایر اقشار از جمله بسیج هنرمندان، ورزشکاران، طلاب و اصناف، این اقدام خداپسندانه انجام شود. همچنین به بقیه بسیج اصناف اعلام کردیم و از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و افراد بانفوذ کمک گرفتیم.

۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه
انبارکی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در ایام کرونا آغاز شد، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه به افراد نیازمند بود و بالغ بر هفت میلیارد تومان در سه مرحله این اقدام انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان یکی از سازمان‌های تابعه بسیج مستضعفین و بنا به ماموریت ذاتی متشکل از قضات، وکلا، سردفتران، کارشناسان رسمی دادگستری، استادان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به چهار نگاه راهبردی در سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در سطح محلی موضوع حقوقیاران و طرح نهضت آگاه‌سازی و برنامه های احیای حقوق عامه و معاضدت های حقوقی مطرح است. در سطح استانی و ملی طرح‌هایی مانند آزادسازی زندانیان پیگیری می‌شود و در سطح بین‌المللی هم اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

نامه ۵ هزار حقوقدان در محکومیت توهین به نبی مکرم اسلام
وی درباره اقدامات بسیج حقوقدانان در سطح بین المللی گفت: بیش از پنج هزار حقوقدان در نامه‌ای به حقوقدانان فرانسوی، توهین نشریه شارلی عبدو به نبی مکرم اسلام و حمایت های ابلیس پاریس امانوئل مکرون را تقبیح و محکوم کردند. همچنین بیش از پنجاه همایش استانی با حضور نیروهای انقلابی از کشورهای جهان اسلام در محکومیت عادی سازی روابط رژیم اشغالگر قدس با کشورهای مرتجع عرب به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد.

طرح هر مسجد یک حقوقدان مجازی دنبال می‌ شود
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان درباره طرح «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: با توجه به شرایط کرونا این طرح به صورت مجازی دنبال می‌شود و تقریبا در همه مساجد کشور که در جوار پایگاه‌های مقاومت هستند، این طرح اجرا شده است.

انبارکی اظهار داشت: در هر کانون و پایگاه مقاومت بسیج بنا داریم یک حقوقدان پایه یک، دو و سه سازماندهی کنیم؛ اکنون بخش عمده این طرح انجام شده و قرار است همه مساجد کشور را پوشش دهیم چنانکه تا سال گذشته حدود نیمی از مساجد کشور در راستای ارتقای نهضت آگاه‌سازی تحت پوشش قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

221383