معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم شرط موفقیت طرح محدودیت‌های کرونایی

در صورت عدم همکاری مردم یا همکاری متوسط و کم مردم قاعدتاً روند صعودی خواهد بود و همانطور که وزیر محترم بهداشت اشاره کردند حتی ممکن است ارقام 4 رقمی را در صورت عدم همکاری مردم تجربه کنیم ولی ما امیدواریم با تعطیلاتی که دولت اعمال کرده است و با همکاری مردم شاهد کاهش بیماری از ماه آینده باشیم.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص طرح جامع محدودیت‎های پویا در مقابل کرونا، گفت: طبق بررسی‌هایی که اخیراً در ایران و در بسیاری از کشورهای اروپایی انجام شده است بیش از 50 درصد عوامل انتقال ویروس در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

حریرچی افزود: با توجه به سرعت بالای انتقال بیماری در موجی که در اواخر تابستان و پاییز داشتیم، ابتلای درون خانوادگی و درون خانگی در دورهمی‌ها بسیار بالا رفته است. به همین دلیل مردم باید بهداشت را بیش‌تر رعایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر منع رفت و آمد خودروهای شخصی از ساعت 9 شب تا ۴ صبح برای کاهش قابل توجه دورهمی‌های خانوادگی است که معمولاً در غروب و شب اتفاق می‌افتد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان تشریح کرد: در صورت عدم همکاری مردم یا همکاری متوسط و کم مردم قاعدتاً روند صعودی خواهد بود و همانطور که وزیر محترم بهداشت اشاره کردند حتی ممکن است ارقام 4 رقمی را در صورت عدم همکاری مردم تجربه کنیم ولی ما امیدواریم با تعطیلاتی که دولت اعمال کرده است و با همکاری مردم شاهد کاهش بیماری از ماه آینده باشیم.

221354