سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزدخبر داد

نزدیک به 1500 نفر از کادر درمان استان یزد؛ در دام کرونا

ابراهیم سلمانی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ١۴۴٧ نفر از کادر بهداشت و درمان استان یزد به این بیماری مبتلا شده‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ابراهیم سلمانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ١۴۴٧ نفر از کادر بهداشت و درمان استان یزد به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: از این تعداد ۶۴٠ پرستار، ۵٩ پزشک و ٣۶۴ نفر از نیروهای بهداشتی به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه متاسفانه 5 نفر از همکارانمان در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان استان یزد بر اثر ابتلا به این بیماری دارفانی را وداع گفتند، افزود: محمود شمس الدینی عضو بسیج جامعه پزشکی استان یزد، مرضیه محمدی (نیروی بهداشت)، دکتر محمد آقایی پزشک خیر میبدی، دکتر عبدالمنان جعفری و دکتر باقری (دندانپزشک) به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند.

سلمانی با بیان اینکه مطالعات در خصوص میزان ابتلا به کرونا در صنوف مختلف در دست انجام است، گفت: برای اینکه مشخص شود کدام صنف بیشترین ابتلا به کرونا را داشته، ابتدا باید شغل افراد بستری مشخص و سپس با اعلام تعداد کلی مبتلایان بتوان به نسبت سنجید که کدام صنف بیشترین ابتلا را تاکنون داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: معاونت درمان علوم پزشکی در حال حاضر با جمع آوری اطلاعات موجود در بیمارستان‌ها در حال بررسی این مسئله است که کدام صنف بیشترین ابتلا به کرونا را در استان یزد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام بستری افراد، شغل آنها در سامانه ثبت می‌شود ولی برای مشخص شدن تعداد مبتلایان در صنوف مختلف نیازمند مطالعات بیشتر هستیم.

سلمانی در پایان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم یکی از راه‌های کاهش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر کرونایی است افزود: هر چه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین افراد افزایش یابد بدون شک تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر کاهش خواهد یافت که امیدواریم شهروندان نسبت به این مسائل دقت نظر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

221310