کارشناس جهان عرب و غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شراکت امارات در جنایات رژیم صهیونیستی

امارات تا پیش از این در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کرد اما پس از این باید به طور مؤثر و عملی در این جنایات و این اقدامات اشغالگرانه دخیل و شریک شود.

عماد نجار کارشناس جهان عرب و غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص واکنش حماس به حمایت امارات از شهرک‌سازی اسرائیل، اظهار داشت: دعوت امارات از رئیس شورای شهرک‌سازی در کرانه باختری در راستای تداوم عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است.

نجار افزود: نکته قابل توجه این است که رژیم صهیونیستی قطعاً از این موقعیتی که به دست آورده و از این وادادگی امارات و دیگر کشورها در برابر رژیم صهیونیستی بهره‌برداری‌های بیش‌تری خواهد کرد.

وی با بیان این‌که امارات در قدم‌های بعدی گام‌های خائنانه‌تر و مزدورانه‌تری را برای رژیم صهیونیستی برمی‌دارد، عنوان کرد: این‌که امارات شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، امری بسیار عادی است چرا که اماراتی‌ها و مرتجعین منطقه پیش از عادی سازی روابط و برقراری روابط آشکار با رژیم صهیونیستی هم نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نداشتند و در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در حملات هوایی، زمینی و موشکی رژیم صهیونیستی همواره سکوت می‌کردند.

این کارشناس جهان عرب و غرب آسیا بیان کرد: امارات تا پیش از این در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کرد اما پس از این باید به طور مؤثر و عملی در این جنایات و این اقدامات اشغالگرانه دخیل و شریک شود.

عماد نجار ادامه داد: این مسئله برای کسانی که کودکان یمنی را در شرایط بسیار بد و قحطی کامل نگه می‌دارند، زنان و کودکان یمنی را به شهادت می‌رسانند، مستقیماً در جنایات رژیم آل صعود و هم‌پیمانانش شریک هستند و برای برقراری رابطه و دعوت از مقامات صهیونیستی که اقدامات بسیار دژخیمانه‌ای علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، پیش قدم هستند، امری بسیار عادی است.

این کارشناس جهان عرب و غرب آسیا در خصوص وظیفه کشورهای اسلامی برای جلوگیری از روند عادی سازی روابط و ادامه شهرک‌سازی توسط صهیونیست‌ها، تشریح کرد: کشورهای اسلامی در این شرایط و در این برهه از زمان به چند دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول کشورهایی هستند که هیچ واکنشی ندارند و به طور خنثی سکوت اختیار می‌کنند.

وی در ادامه افزود: گروه بعدی کشورهایی هستند که تنها با صدور بیانیه و اعلام انزجار رفتار می‌کنند و اقدام عملی در این خصوص از خود بروز نمی‌دهند و دسته سوم کشورهایی هستند که نه تنها از این جنایات ابراز انزجار نمی‌کنند بلکه حمایت می‌کنند و در تداوم این جنایت‌ها دخیل هستند.

نجار در پایان گفت: مؤثرترین و مهم‌ترین گروهی که در کشورهای اسلامی وجود دارد کشورهایی هستند که به کمک ملت مظلوم می‌آیند از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان، عراق و سوریه. این‌ها کشورهایی هستند که نه تنها محکوم می‌کنند بلکه به طور عملی هم در برابر جنایات این رژیم‌ها ایستادگی می‌کنند و عضو محور مقاومت هستند و توانسته‌اند گام‌های بسیار مؤثری در کاهش این جنایات، از بین بردن تداوم اشغالگری‌ها و همچنین مبارزه با این رژیم‌های منحوس و جعلی در منطقه بردارند.

221307