امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد:

استفاده از سلاح بصیرت سیاسی و روحیه انقلابی در مقابله با دشمنان جنگ نرم/ بسیجیان در پیشانی جنگ نرم قرار دارند

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: امروز بسیجیان در پیشانی جنگ نرم قرار دارند و باید با سلاح بصیرت سیاسی و روحیه انقلابی در برابر این توطئه های گوناگون دشمنان با درایت و هوش بایستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه امروز عصر در دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان که به مناسبت هفته بسیج و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه بسیج به معنای نیرویی مردمی است که به اهداف عالی می اندیشد اظهار داشت: در هر عرصه ای که بسیج ورود پیدا کرده است شاهد کارنامه ای موفق از این نیروی مردمی و مخلص بوده ایم و بهترین نمونه آن را حضور دلاور مردان بسیج در طول هشت سال مقدس است.

حجتی با عنوان اینکه اکنون به ظاهر آرامش در جامعه وجود دارد، افزود: ما اکنون در تقابل با دشمنان قرار داریم و وضعیت کنونی به جهت افزایش دشمنان و توطئه های آنان نسبت به اوایل انقلاب بسیار سخت تر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به اینکه در اذهان بعضی ها کلمه بسیج با جنگ و اسلحه عجین شده است، عنوان کرد: متاسفانه دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال تضعیف جایگاه بسیج در جامعه هستند و در هر مساله ای که دشمنان به دنبال بهره برداری رسانه ای از آن هستند، نام بسیج آورده می شود که این عملی مذبوحانه و از روی خفت است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از این رو امروز بسیجیان در پیشانی جنگ نرم قرار دارند و باید با سلاح بصیرت سیاسی و روحیه انقلابی در برابر این توطئه های گوناگون دشمنان با درایت و هوش مقابله کنند.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سال های اخیر کشور درگیر بسیاری از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و... بوده است و اکنون نیز به نوعی درگیر مساله کرونا شده است و اگر از حد نگذریم در همان روزهای اولیه شیوع این ویروس، این بسیجیان بودند که وارد میدان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تفکر و اعتقادات بسیجی را زیرساخت تشکیل گروه های جهادی دانست و افزود: با وجود بسیاری از نخبگان بسیجی در کشور، باید با استفاده از فرصت ها امکان استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی را فراهم آوریم و در مسیر خودکفایی از این نیروی انسانی بهترین استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: بنابراین باید گفت که نام بسیج با نام انقلاب اسلامی ایران به نوعی گره خورده است و این دو را هرگز نمی توان از هم جدا دید و حتی تجسم کرد.

این استاد حوزوی با اشاره بر اینکه استفاده از پتانسیل های بسیج در بسیاری از حوزه ها و بخش های جامعه کاری عاقلانه و با برنامه است عنوان کرد: امروز می توان از ظرفیت های بسیج در مباحثی همانند نظارت بر بازار، مبارزه با بیماری کرونا و... استفاده کرد.

ساناز یزدانفر- استان کرمانشاه

221223