بیت کوین حتی با اصلاح قیمت، همچنان می تازد

نرخ بیت کوین از مرز ۱۸۰۰۰ دلار هم گذشت.

به گزارش سایت خبری پرسون، داده های موجود در نمودارهای موجود در صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهند که نرخ بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها با تلاش گاوهای بازار از مرز ۱۸۰۰۰ دلار نیز عبور کرد. البته در زمان نگارش این خبر؛ قیمت بیت کوین با کمی اصلاح همراه شده است. این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران بازار انتظار دارند که قیمت بیت کوین قبل از رسیدن به سقف تاریخی خود با یک پولبک یا روند ریزشی کوتاه مدت همراه شود.

با افزایش نرخ بیت کوین تا بالاتر از مرز ۱۸۰۰۰ دلار؛ بار دیگر رکورد جدیدی در بازه زمانی سه ساله اخیر ثبت شد و توجه و علاقه فعالان و علاقمندان حوزه کریپتو و ارزهای دیجیتال به شدت برانگیخته شده است. در روز گذشته (مورخ ۱۷ نوامبر) پس از آن که روند افزایشی باعث جهش قیمت تا محدوده ۱۷۱۰۰ الی ۱۷۳۰۰ دلار شد؛ قیمت بیت کوین به طور ناگهانی تا مرز ۱۷۸۵۸ دلار نیز اوج گرفت که بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که یک سطح مقاومتی سخت خواهد بود.

از طرفی فیل بی فیل بی(FilbFilb) به عنوان یکی از تحلیلگران مشهور ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی توییتر معتقد است اگر از سطوح حمایتی موجود در سیر بیت کوین محافظت شوند؛ انتظار می رود روند صعودی بیت کوین در کوتاه مدت بدون توقف ادامه خواهد داشت. این تحلیلگر مشهور با انتشار نمودار زیر در صفحه شخصی خود ادعا کرد که روند فعلی بیت کوین می تواند به راحتی منجر به اوج گیری نرخ تا مرز ۱۹۰۰۰ دلار شود.

از طرفی داده های موجود در نمودار هفتگی حاکی از آن هستند که گاوها فاصله بسیار کمی تا رسیدن به سقف تاریخی نرخ بیت کوین در مورخ دسامبر ۲۰۱۷ یعنی ۱۹۷۶۳ دلار دارند و تایم فریم های چندگانه نشان می دهند که مقاومت نه چندان سختی در بالاتر از مرز ۱۷۰۰۰ دلار وجود دارد.

از طرف دیگر طیف وسیعی از کارشناسان انتظار داشتند که بازار بیت کوین در محدوده ۱۷۵۰۰ الی ۱۷۷۰۰ دلار برای مدتی تثبیت شده و نوسان چندانی نداشته باشد ولی گاوها با قدرت دوباره ای وارد بازار شده و سطح قیمتی را بالاتر بردند. قابل توجه است که قیمت بیت کوین از زمان شکسته شدن مقاومت ۱۶۰۰۰ دلاری تاکنون تا ۰۶/۱۳ درصد رشد داشته است. بنابراین انتظار می رود بیت کوین برای مدتی در یک دامنه محدود تثبیت شود تا گاوها بتوانند سطح حمایتی مناسبی را برای آغاز مرحله بعدی صعود ایجاد کنند.

اکنون که بیت کوین از مرز ۱۷۰۰۰ دلار عبور کرده و در آستانه بالاترین قیمت تاریخ خود قرار گرفته؛ بحث های زیادی در این باره وجود دارد که آیا روند صعودی با ریزش همراه می شود یا گاوها موفق می شوند رکورد جدیدی را در تاریخ بیت کوین به ثبت برسانند؟
مت بلوم(Matt Blom) به عنوان یکی از تحلیلگران بازارکریپتو در وب سایت TradingView بر این باور است که اگر قیمت بیت کوین در این هفته تا نرخ ۱۹۰۵۰ دلار اوج بگیرد با یک روند بازگشتی تا مرز ۱۷۰۰۰ دلار همراه خواهد شد. به نظر شما گاوهای بیت کوین در این هفته می توانند رکورد طلایی تاریخ بیت کوین را به ثبت برسانند؟

منبع: سام تایمز

221020