امروز صورت می گیرد؛

ارائه بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کارها به ستاد مقابله با کرونا

معاون وزیر کشور گفت: امروز بسته پیشنهادی خود را برای حمایت از کسب و کارهایی که در اجرای طرح محدودیت ها با مشکلاتی مواجه می شوند را به ستاد ملی ارائه خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح اقداماتی که در طرح محدودیت‌های هفته آینده باید اجرا شود، گفت: در این طرح کسانی که در شهر قرمز یا شهر نارنجی حضور دارند حق ورود به هیچ شهر دیگری در کشور را ندارند و اگر سکنه هر شهری که وضعیت نارنجی دارد وارد شهر دیگری از کشور شود مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و اگر وضعیت شهر قرمز باشد یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

وی گفت: در خصوص موارد اضطراری اعلام شده که ستادهای استانی و شهرستانی با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موارد ضروری را مشخص کنند، کارمندان خیلی از سازمانها، نهادها و کارگاه های تولیدی هستند که محل کارشان در شهر دیگری قرار دارد و در این مورد اختیار به خود استان و شهرستان‌ها داده شده که بر اساس تجربیات که وجود دارد تصمیم گیری کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در زمان اجرای طرح، پروتکل های بهداشتی که از قبل وزارت بهداشت اعلام کرده همه الزامی است و با اجرای محدودیت ها این پروتکل ها پابرجا خواهد بود.

وی افزود: می دانیم که فشار در رابطه با محدودیت ها بالاست، اما باید توجه کنیم که وقتی ناقص اعمال محدودیت می شود هم به نوعی محدودیت شامل مردم شده و هم نتیجه دلخواه کسب نمی شود برای همین همه باید پای کار بیایند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: امروز بسته پیشنهادی خود را برای حمایت از کسب و کارهایی که در اجرای طرح محدودیت ها با مشکلاتی مواجه می شوند را به ستاد ملی ارائه خواهیم کرد.

ذوالفقاری در ادامه خطاب به مسئولان استان ها و شهرستان ها و مردم گفت: ما اگر با همدیگر تلاش کنیم وضعیت شهرمان بهبود پیدا کند این باعث رفع محدودیت‌ها خواهد شد. اگر مسئولین و مردم شهری پای کار بیایند و با هم تلاش کنند زودتر می‌توانند شرایط شهر خود را از وضعیت قرمز، زرد، و نارنجی خارج کنندو انشالله همه تلاش کنند تا از مشکلاتی که در محدودیت‌ها وجود دارد نجات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح باید با جدیت، پیگیری و نظارت و همراه کردن حداکثری مردم و درعین‌حال به صورت قاطع اجرا شود. آمار مرگ و میرها خیلی بالاست و باید این مسئله را جدی بگیریم و محکم اجرا کنیم. ما باید ۵۰ -۶۰ درصد وقت خود را روی مسئله کرونا بگذاریم و خیلی میدانی و جدی کار را دنبال کنیم و امیدواریم با همراهی مردم در یک بازه زمانی ۱۵ روز تا یک ماه شاهد کاهش مرگ و میر و بهبود شرایط باشیم.

ذوالفقاری یاداور شد: روزانه حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند، خیلی‌ها را رعایت می‌کنند و شاید برخی‌ها هم احساسی نسبت به این ماجرا ندارند، امیدواریم مردم کشور همراهی کنند. اگر بحث اقدامات سلبی و جریمه هم در نظر گرفته شده به خاطر آن تعدادی است که ممکن است را رعایت نکنند.

معاون وزیر کشور گفت: جدیداً وظایف سازمانی دستگاههای مرتبط مشخص شده و امیدواریم این وظایف از سوی مسئولان از دستگاه ها مطالبه شود.

وی اظهار داشت: هر دوشنبه که وزارت بهداشت وضعیت شهرها را اعلام کرد باید اقدامات مورد نیاز در این شهرها بر اساس آنچه اعلام شده انجام شود و دیگر نیاز به ابلاغ از مرکز نیست.

220942