واحدهای تولیدی تهران مشمول محدودیت‌ها نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: واحدهای تولیدی این استان در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی‌، مشمول محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا از اول آذرماه نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون، حشمت الله عسگری روز چهارشنبه اظهار داشت: محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز از جمله تهران، فقط مشمول واحدهای صنفی و مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی است.

وی یادآورشد: از همین رو تردد کارکنان و صاحبان مشاغل در داخل استان تهران که همراه با استان البرز لحاظ شده، بدون مانع است.

عسگری افزود: با وجود اعلام محدودیت برای فعالیت اصناف در رده‌های یک تا چهار، تمام اقلام ضروری و مورد نیاز شهروندان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در دسترس قرار دارد.

تکلیف گروه‌های شغلی تهران از اول آذرماه

گروه شغلی یک به هیچ وجه در تهران تعطیل نمی‌شود اما گروه‌های شغلی دو، سه و چهار با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونا در پایتخت تعطیل خواهد بود.

گروه‌های شغلی یک یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین به هیچ وجه نباید تعطیل شود اما گروه‌های ‌شغلی ۲ و ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد، تا دو هفته تعطیل می‌شود که تهران نیز در چنین وضعیتی قرار دارد.اما گروه‌ شغلی ۲ شامل کدام صنوف هستند؟ این گروه عبارتند از پاساژ، مراکز خرید، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون‌بر باشد می‌توانند باز باشند.

آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب‌بازی فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت‌افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هم جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌ شغلی ۳ شامل دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، برگزاری نماز جمعه بوده و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.
گروه‌های شغلی ۴، شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی، کافه و قهوه خانه‌هاست.

منبع: ایرنا

220919