طغیانی در نطق میان دستور خطاب به نوبخت و جهانگیری:

چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما تامین کالاهای اساسی اعانه است؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است، گفت: مجلس یازدهم ترجیح می‌دهد به جای افتادن در دام دوگانگی‌سازی‌های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختاری اقتصادی کشور باز کند.

به گزارش پرسون، مهدی طغیانی در نشست علنی امروز ( سه شنبه، 27 آبان ماه ) در نطق میان دستور خود گفت: مسئولان دولتی در روزهای اخیر به بهانه سخنی که فروتنانه در آن علاوه بر نقد تصمیمات دولت در حوزه اقتصاد به مجلس هم اشاره شده بود برآشفته شده و فرصت را مغتنم شمردند تا به خانه ملت حمله کنند؛ دولتی که با ضعف، انفعال و بی برنامگی آشکار در امور اقتصادی در 7 سال گذشته به طور قطع خود یکی از عاملان مشکلات فعلی بوده و جالب است که از وعده چنان رونقی ایجاد شود که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند حالا به جایی رسیده‌ایم که این وضعیت اقتصادی را دستاورد تاریخی می‌دانیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته که دستاوردهای اقتصادی دولت در 7 سال گذشته حقیقتا تاریخی است و باید در کتاب‌های درسی بنویسند که چگونه می‌توان ارزش پولی ملی را یک دهم، نقدینگی را 6 برابر و نرخ تورم را 400 درصد افزایش داد و مسئولیت هم نپذیرفت.

کوه دولت تدبیر و امید در اقتصاد موش زایید

وی ادامه داد: هیچکدام از شاخص‌هایی که گفته شد در دوره قبلی تحریم ها به این صورت نرسید؛ لطفا به جای فرافکنی بگویید با اقتصاد ایران چه کردید و چه باید می‌کردید که نکردید؛ برای افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی به ویژه در اقلام وارداتی چه اقدامی انجام دادید؟ هیچ اقدامی انجام ندادید؛ برای اصلاح نظام مالی کشور، حمایت همه جانبه از صادرات و کاهش ضربه‌پذیری درآمد حاصل از نفت و گاز اقدامی انجام نشد یا اقدامی که باید انجام می‌شد نشد و هزاران سوال دیگر که نه در آسمان بلکه روی زمین و در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود اما تنها کلی‌گویی و جلسات بیهوده گرفته و گزارش های بی ثمر داده شد و امروز روزی است که باید همه آنچه که انجام دادید و انجام ندادید نتیجه می‌داد اما نتیجه نداد و کوه دولت تدبیر و امید در اقتصاد موش زایید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور دیروز گفت« بودجه چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می دهند» ایشان که خود از مخترعان ارز 4200 هستند کاش زودتر به این آزمون و خطاها پی برده بودند که پس از 7 سال نشنویم که من بلند نیستم یا بودجه چوب ادب سیاستمداران است.

طغیانی خطاب به جهانگیری افزود: آیا این جملات یادتان هست مردم که خوب یادشان هست که بیان کردید که امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرف نمی‌زند و در دوران دولت‌های نهم و دهم قیمت ارز لحظه‌ای و آسانسوری بالا و پایین می رفت و ما وقتی دولت یازدهم را شروع کردیم باید آوار برداری می‌کردیم؛ آقای جهانگیری! تلاطم های سال 90 و 91 در مقایسه با دست پخت دولت شما در سال 97 و 98 پاره آجر هم نیست چه برسد به آوار؛ گفتید در 7 ماهه اول سال علیرغم کسری 48 هزار میلیاردی همه وظایف بودجه‌ای را انجام دادید اما از کجا آوردید؛ آن را از انتشار 125 هزار اوراق بدهی که همه بر سر دولت بعد آوار خواهد شد تامین کردید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شما کارشناس اقتصادی نیستید که فقط نقد کنید بلکه شما معاون اول دولتی هستید که باید در حال حاضر پاسخگو باشید؛ گویا آنقدر در حاشیه قرار گرفتید که فراموش کردید شما هم در این وضعیت سهمی دارید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای نوبخت هم دیروز بیان کردند امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را طلب می‌کنند اما چگونه آبان ماه 98 در آن غائله بنزینی حمایت معیشتی اعانه نبود اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است؛ به طور حتم قبول می‌کنید که هیچکدام از سیاست‌های اقتصادی به صورت ذاتی بد یا خوب نیستند به زمان و مکان بستگی دارند؛ اما بدانید مجلس یازدهم ترجیح می‌دهد به جای افتادن در دام دوگانگی‌سازی‌های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختاری اقتصادی کشور باز کند و از همکاری برای حل مشکلات مردم هم ابا نخواهد کرد.

منبع: خانه ملت

220888