پوشش تحصیلی 98.86 درصدی دوره ابتدایی در خراسان شمالی

معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان شمالی گفت: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در خراسان شمالی بیش از ۹۸ درصد است.

به گزارش پرسون، معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان شمالی گفت: دو برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی دوره ابتدایی شامل شناسایی و جذب کودکان لازم تعلیم ۶ تا ۱۱ سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده ۶ سال تمام ابتدایی می‌باشد.

عصمت بدخشان ادامه داد: مطابق بررسی و اقدامات معاونت آموزش ابتدایی اداره کل در برنامه اول شناسایی و جذب دانش آموزان لازم تعلیم از آمار ۱۱۵۷ نفر دریافتی از وزارت که در اردیبهشت‌ماه به استان ابلاغ شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر تعیین تکلیف شده به‌طوری که ۲۷۵ نفر شناسایی و جذب کلاس درس شده ۳۱۹ نفر کودک استثنایی که به اداره استثنایی و بهزیستی جهت جذب معرفی ۳ نفر بیمار ۴ کودک بد سرپرست و ۱۱۱ نفر شناسایی نشده و ۹ نفر ازدواج و ۴۶ نفر فقر مالی دارند همچنین ۱۳۴ نفر فوت کردند.

بدخشان گفت: در بخش دوم برنامه انسداد شامل شناسایی و جذب کودکان ۶ سال تمام پایه اول که از مهرماه امسال بعد از ثبت‌نام پایه اول و مقایسه در سامانه سناد مشخص شد از مجموع ۱۹۰۸۵ نفر دانش‌آموز پایه اول، ۶۴۴ نفر در سامانه نبودند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بیان کرد: از این تعداد با بررسی و شناسایی خانه به خانه ۱۰۲ نفر جذب، ۳۵ نفر کودک استثنایی، ۶۴ نفر از استان مهاجرت، ۵ نفر بیماری داشته، ۴ بدسرپرست، ۷ نفر فوت و ۱۱۲ نفر ممانعت والدین و ۳۱۶ نفر شناسایی نشده که در حال بررسی و پیگیری تعیین وضعیت این کودکان از طریق کارگروه استانی و شهرستانی با مسئولیت فرمانداران و از طریق دریافت آدرس اولیا یا سایر اقوام کودکان از ثبت‌احوال استان هستیم که تا پایان آبان ماه این کودکان هم تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال ۹۹_۹۸ به عدد ۹۸.۸۶ رسیده که نسبت به سال قبل که عدد ۹۸.۵ بوده رشد داشته است.

220651

مطالب مرتبط