حمایت سناتور منتخب آمریکا از بیت کوین

گزارش های منابع خبری مختلف حاکی از آن هستند که بیت کوین احتمالا در آینده نزدیک مورد استقبال مقامات تراز اول دولتی آمریکا قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، "سنتینا لومیس" ( Cynthia Lummis) به عنوان سناتور منتخب آمریکایی اخیرا در آخرین مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی ABC News در برنامه ای با عنوان "هر آنچه باید در روز جمعه بدانیم" شرکت کرده است.

وی در این برنامه تلویزیونی مجددا هواداری خود از بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال را ابراز کرده و گفت که امیدوار است بتوان بیت کوین را به زودی وارد مذاکرات و تعاملات بین المللی کند.

قابل توجه است که اخیرا کلیپی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است که این سناتور آمریکایی در آن مدعی شده است به عنوان یک مقام بلندپایه دولتی در آینده نزدیک به عنوان یکی از ثروتمندترین شخصیت های سیاسی به دلیل سرمایه گذاری در بیت کوین شناخته خواهد شد. وی از طرفی با جزئیات بیشتری از تجربه های پیشین خود در بازار معاملات دارایی های دیجیتال سخن گفت.

من پیش از این مسئولیت خزانه داری دولت سابق را بر عهده داشتم و تدوین سیاست های مالی بودجه نیز تا حدودی در اختیار من بود. از این رو همیشه در پی یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی ها بودم تا این که با رمزارز بزرگ بیت کوین آشنا شدم. ارز ملی ما یعنی دلار مدت هاست که با بحرانی به نام تورم دست به گریبان است و این در حالی است که بیت کوین این نقطه ضعف را ندارد. در نهایت تعداد ۲۱ میلیون بیت کوین و نه بیشتر به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه عرضه آن بسیار محدود است و من اطمینان دارم که این دارایی دیجیتال روزی به عنوان یک منبع ذخیره ارزشی قابل اطمینان بدل خواهد شد.

لومیس در ادامه گفت و گوی خود به امکان استفاده احتمالی از بیت کوین برای مقاصدی همچون پولشویی و همچنین فرار مالیاتی اشاره کرد و تاکید کرد که می توان با برنامه ریزی دقیق و مناسب از بروز این سوء استفاده ها نیز جلوگیری کرد.

مرجع خبری تحلیلی کوین تلگراف پیش از این در گزارش های خود اشاره کرده بود که لومیس را باید به عنوان یکی از پذیرندگان آغازین بیت کوین در نظر گرفت. وی در سال ۲۰۱۳ بود که توسط داماد خود به نام ویل کول(Will Cole) با این دارایی دیجیتال آشنا شد. داماد وی در یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات ارزهای دیجیتال به نام Unchained Capital فعالیت دارد.

از طرفی لازم به ذکر است که علاوه بر لومیس؛ سناتورهای دیگری همچون نماینده فلوریدا به نام دارِن سوتو(Darren Soto) نیز از حوزه ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین حمایت کرده اند ولی تاکنون هیچ یک از مقامات دولتی آمریکا مانند لومیس حمایت رسا و صریح خود از ارزهای دیجیتال و پتانسیل های آن را اعلام نکرده است.

از طرفی گزارش ها نشان می دهند که لومیس به عنوان نخستین نماینده زن ایالت وایومینگ در مجلس سنای آمریکاست و انتظار می رود به عنوان اولین پشتیبان واقعی بیت کوین در کنگره آمریکا نیز ظاهر شود.

210592