مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

جذب بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو از جذب ۱۶۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری طی نیمه نخست سال جاری در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، بهرام زینال زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری در بخش کشاورزی بیش از ۵۰ درخواست سرمایه‌گذاری ها دریافت شده است و پس از بررسی این درخواست ۳۲۲ هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذارشده است.

وی از مهم‌ترین اقدامات این مدیریت، مشارکت مالی در طرح بهسازی قنوات و انهار کشاورزی منطقه با مساعدت مالی ۲۶ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: مشارکت مالی در طرح‌های جنگل‌کاری، مرتع‌داری با مساعدت مالی هفت میلیارد ریال از دیگر اقدامات این مدیریت در سال جهش تولید است.

زینال زاده گفت: همچنین در جهت یکپارچگی مدیریتی و جلوگیری از بروکراسی‌های اداری کلیه وظایف و اختیارات مندرج در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شده است.

وی گفت: تشکیل یگان حفاظت و گَشت اراضی جهت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات مهم این مدیریت است.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح سایر اقدامات این مدیریت اظهار کرد: انجام بازدیدهای میدانی و نظارت بر طرح‌های کشاورزی، برگزاری جلسه کمیسیون فنی و ممیزی اراضی و بررسی و صدور رأی، برگزاری کمیته ابطال پروانه چرا، بررسی و تشکیل پرونده‌های قابل‌طرح در کمیسیون بند ۴۹، بررسی پرونده‌های ممیزی و تشکیل اکیپ‌های ممیزی مراتع و اجرای ممیزی، برگزاری کمیته فنی منابع طبیعی، بررسی پرونده در کمیسیون بند ۴۲، بررسی و صدور مجوزهای بند ۴۸ و بررسی و صدور مجوزهای بند ۵۱ هستند.

منبع: ایسنا

210541