رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

احتمال نیاز به افزایش تخت در بندرلنگه دور از انتظار نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه معاون درمان دانشگاه در سفر به غرب استان ضمن بازدید از بیمارستان های نیاپور بندرخمیر و شهداء بندرلنگه وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این دو شهرستان مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۲ آبان ماه) در بازدید از بیمارستان نیاپور بندرخمیر پس از دیدار و گفتگو با مدیر شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان بندرخمیر آخرین اقدامات و نحوه ارائه خدمات به بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹، وضعیت بیماریابی، نحوه انجام تست کووید و همچنین رصد بیماران مشکوک و مثبت کووید را مورد بررسی قرار داد.

فرشیدی با حضور در شهرستان بندرلنگه از بخش کووید ۱۹ بیمارستان شهداء این شهرستان بازدید کرد و پس از دیدار و گفتگو با مدافعان سلامت شاغل در این مرکز درمانی از بیماران مثبت کووید ۱۹ در بخش های بستری و مراقبت های ویژه این مرکز درمانی عیادت و دلجویی کرد.

وی با شرکت در نشست مشترکی با حضور معاون درمان دانشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهرستان بندرلنگه در خصوص آخرین تحولات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه به ویژه افزایش موارد مبتلا به کرونا در شهرستان بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: افزایش آمار موارد بستری در این بیمارستان، پیگیری بیماران مشکوک به کووید و انجام تست از آنها و آخرین اقدامات در جهت کنترل، پیشگیری و درمان سرپایی و بستری بیماری کووید مورد ارزیابی قرار گرفت.

فرشیدی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم در شهرستانهای بندرلنگه و بندرخمیر خاطرنشان کرد: باید کم کم به سمت درمان بیماران بصورت سرپایی و قرنطینه در منزل برویم و روند درمان با حمایت کادر درمانی در منزل صورت گیرد.

وی با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: در صورت ادامه روند افزایشی بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان بخش درمان آمادگی لازم را در خصوص افزایش تخت های بستری و ICU دارد. هم اکنون مشکل کمبود تخت در بیمارستان وجود ندارد ولی احتمال نیاز به افزایش تخت در هفته های اخیر دور از انتظار نیست.

منبع: ایسنا

210396