مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد:

آغاز عملیات احداث خط دوم انتقال آب از برج آبگیر سد یامچی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز عملیات احداث خط دوم انتقال آب از برج آبگیر سد یامچی تا تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بازدید از خط انتقال آب سد یامچی اظهار کرد: عملیات احداث خط دوم انتقال آب از سیستم برج آبگیر سد یامچی، حد فاصل شیرخانه مورد احداث در پایین دست سد یامچی تا تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل به طول بیش از یک هزار و 500 متر طی عملیات لوله‌گذاری با لوله‌های فولادی به قطر داخلی ۱۴۰۰ میلیمتر به عنوان جایگزین لوله‌های بتنی فعلی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث خط دوم انتقال آب از سد یامچی، هم با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل و به دلیل استهلاک چندین ساله خط انتقال بتنی در حال بهره‌برداری فعلی، از اهمیت ویژه‌ای برای انتقال آب خام انتقالی از برج آبگیر سد یامچی به تصفیه خانه آب شرب اردبیل، برخوردار است و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در تلاش است با تامین مالی لازم، اجرای این پروژه را به اتمام برساند.

نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل نیز در این بازدید گفت: مبلغ قرارداد عملیات اجرایی این پروژه و تهیه اقلام ۲۰۰ میلیارد ریال و زمان اجرای آن قریب به یک سال است.

تورج مهدی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از لوله‌های مذکور شامل ۸۰۰ متر طول وارد کارگاه شده است و اجرای آن از امروز شروع شد که با هماهنگی‌های انجام یافته و پس از تامین مالی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده مقرر شده ۷۰۰ متر لوله باقیمانده در اسرع وقت وارد کارگاه شود و عملیات اجرایی لوله‌گذاری این پروژه انجام شود.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه و طراحی انجام شده با کمترین میزان عملیات خاکی افزود: انتخاب پوشش داخلی لوله‌ها از نوع اپوکسی شرب به منظور بهره‌وری و عمر بالای انتقال آب انجام شده که از شاخصه‌های مهم پروژه و احداث خط لوله مذکور بوده و یکی از الزامات اصلی طرح آبرسانی از سد یامچی است.

منبع: ایسنا

210338

مطالب مرتبط