سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی بیت کوین را به طلا ترجیح می دهد

یکی از آخرین گزارش های منبع خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که سرمایه گذار قدرتمند و مشهور آمریکایی به نام” استنلی دراکِنمیلر“(Stanley Druckenmiller) در آخرین مصاحبه خود با منابع خبری اظهار داشته است که می تواند به بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو اعتماد کند. این سرمایه گذار بزرگ که به عنوان یکی از مخالفان سرمایه گذاری در بیت کوین شناخته میشد اخیرا تغییر رویه داده و معتقد است که این دارایی دیجیتال می تواند پتانسیل ذخیره و حفظ ارزش دارایی ها را برای نسل های آینده به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، درانکمیلر در مصاحبه خود اشاره کرده است که اگرچه همچنان بخش اعظمی از سرمایه های خود را به طلا اختصاص داده است ولی از بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو – بیت کوین – نیز غافل نمانده و تعدادی بیت کوین نیز به پورتفوی خود اضافه کرده است. درانکمیلر که به رقم دقیق خرید بیت کوین خود اشاره نمی کند در ادامه اظهارات خود گفت:

به نظر می رسد بیت کوین توانسته است به عنوان یک کلاس دارایی جدید محبوبیت چشمگیر و قابل توجهی را در میان تمامی قشرهای جامعه به خصوص نسل جوان به دست آورد و همانطور که می دانید آمارها نشان می دهند که نسل جوان حجم زیادی از بیت کوین های موجود را تصاحب کرده اند. امروزه سیزده سال است که از عمر این رمزارز بزرگ می گذرد و هر روز به ثبات و اعتبار این برند افزوده می شود.

این سرمایه گذار بزرگ آمریکایی که اخیرا تمایل و علاقه خود به بیت کوین را نشان داده است مدعی است که بیت کوین می تواند در مقایسه با طلا با موفقیت و بازدهی بیشتری به پیش رود. وی در ادامه گفت: دارایی های طلای من در مقایسه با بیت کوین بسیار بیشتر است ولی با توجه به این که بیت کوین هنوز در ابتدای راه است و جذابیت ها و نقاط قوت آن به مرور زمان برای مردم جهان روشن خواهد شد؛ می توان ادعا کرد که پتانسیل بیت کوین برای رشد بیشتر است.

وی به عنوان مدیرعامل سابق شرکت بزرگ سرمایه گذاری Duquesne Capital ، در حال حاضر بالغ بر ۴/۴ میلیارد دلار سرمایه خالص دارد و نظرات اخیر وی نشان می دهد که رویکرد وی نسبت به صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال کاملا تغییر کرده است.

درانکمیلر اگرچه در سال ۲۰۱۸ اقدام به سرمایه گذاری در یکی از پروژه های کریپتو کرد ولی در همان زمان ادعا کرد که بیت کوین با توجه به نوسان های زیاد آن نمی تواند جایگاه خود را به عنوان یک ارز مبادله ای در جهان به دست آورد ولی بالاخره رویکرد وی به بیت کوین کاملا برعکس شد و اقدام به خرید آن کرد.

قابل توجه است که با توجه به تصمیم کشوررهایی از جمله سرزمین بزرگ چین به چالش کشیدن دلار آمریکا؛ درانکمیلر پیش از این طلا را به عنوان پناهگاه امن سرمایه گذاری در برابر نوسان ها و خطرات پول نقد از جمله دلار آمریکا معرفی کرده بود و این در حالی است که به نظر می رسد رویکرد وی کاملا تغییر کرده و امروزه بیت کوین را به طلا ترجیح می دهد.

منبع: سام تایمز

210215