مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در نیمه نخست سال جاری به مددجویان استان پرداخت‌شده است.

به گزارش پرسون؛ مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به نیاز عموم مردم و کارکنان بیمارستان‌ها به تجهیزات بهداشتی اظهار کرد: مددجویان این نهاد کارگاه‌های خیاطی را تبدیل به کارگاه تولید ماسک بهداشتی و لباس بیمارستانی کرده‌اند که این واحدهای تولیدی تجهیزات بهداشتی زمینه اشتغال‌زایی ۱۶۰ مددجوی استان را فراهم آورده است.

مجید الهی راد بابیان اینکه مددجویان امسال توانستند ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ ماسک و لباس بیمارستانی تولید کنند، اضافه کرد: از این میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک پارچه‌ای، ۶۷ هزار و ۴۸۰ عدد ماسک بهداشتی یک‌بارمصرف و هشت هزار و ۱۰۰ عدد نیز لباس بیمارستانی (گان) بوده است.

وی بابیان اینکه در ابتدای آغاز به کار این واحدها، تعدادی از ماسک‌ها توسط کمیته امداد استان خریداری و در بین اقشار محروم توزیع شد، افزود: هم‌اکنون این واحدهای تولیدی، ماسک‌ها را برای فروش در داروخانه‌ها و بازار استان تولید می‌کنند.

الهی راد در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت و ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ۸۳۵ طرح اشتغال‌زایی از محل این تسهیلات راه‌اندازی شده است، گفت: از مجموع طرح‌های اجراشده ۳۱۲ طرح از محل منابع امداد و هم‌افزایی، ۳۲ طرح از محل منابع تسهیلات پایدار روستایی و ۴۹۱ طرح نیز از محل منابع تسهیلات بانک‌ها پرداخت‌شده است.

210130

مطالب مرتبط