شهردار اردبیل:

تخفیف 40 درصدی برای مسکن اقدام ملی اعمال می‌شود

شهردار اردبیل گفت: با مصوبه شورای شهر اردبیل تخفیف 40 درصدی در صدور پروانه برای ساخت واحدهای مسکن اقدام ملی اعمال خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ حمید لطف‌اللهیان ۱۵ آبان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شورا و شهرداری چه در طرح مسکن مهر و چه در طرح اقدام ملی مسکن تلاش کرده تا همراه و پشتیبانی‌کننده مجموعه‌های خدمات‌رسان و سازنده در احداث بنا باشد که ما نیز به نوبه خود 40 درصد تخفیف را در صدور پروانه اعمال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از اواخر سال گذشته و با پرداخت قسمتی از مبلغ پروانه ساخت، ما موظف شدیم تا 40 درصد تخفیف را در صدور پروانه براساس تعرفه 98 اعمال کنیم که بر همین اساس اعضای شورای شهر اردبیل نیز در حمایت از خانواده‌های بی‌سرپناه سعی کردند تا به احداث این واحدها کمک کنند.
شهردار اردبیل گفت: ما قطعا با این اقدام سعی خواهیم کرد تا به نوعی به احداث 540 واحد توسط ستاد اجرایی امام در شهر اردبیل کمک کنیم و انتظار می‌رود عملیات ساخت این مجموعه‌های مسکونی به سرعت آغاز شود.
لطف‌اللهیان در مورد فعالیت حوزه خدمات شهری و همچنین اجرای طرح پاکزی در شهر اردبیل افزود: با مشارکت سرمایه‌گذار اجرای این طرح در اردبیل در ماه‌های اخیر شروع شده و ما شاهد تفکیک و جمع‌آوری زباله‌های خشک در بین خانواده‌ها و خرید آن هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیمانکار این پروژه با جمع‌آوری زباله در سطح شهر، شهروندان را به مشارکت بیشتر فرا خوانده و امیدواریم حق و حقوق شهروندان و همچنین شهرداری در اجرای این طرح به خوبی رعایت شود.
لطف‌اللهیان بیان کرد: هر چند در ابتدای راه مشکلاتی در این حوزه وجود داشته ولی قطعا ایرادات اصلاح خواهد شد تا ما با یک روند مناسب در جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در سطح شهر روبه‌رو باشیم.
وی اضافه کرد: همکاران ما در حوزه خدمات شهری تلاش می‌کنند تا از اجرای چنین طرح‌های مناسب با مشارکت شهروندان حمایت کرده و به نوعی به رفت و روب و تنظیفات مطلوب شهر کمک کنند.
لطف‌اللهیان در ادامه اظهار کرد: ما برخی انتقادات و مطالبات به حق اعضای شورای شهر را در نشست با سرمایه‌گذاران در این حوزه مطرح خواهیم کرد و انتظار داریم در اجرای این طرح بیش از گذشته پشتیبانی‌های لازم انجام شود.
وی با قدردانی از مصوبه شورای شهر مبنی بر اعمال تخفیف برای افراد خوش حساب در گرامیداشت هفته وحدت و همچنین هفته بسیج تصریح کرد: قرار شد از 20 آبان تا 10 آذرماه در پرداخت نقدی کلیه مطالبات 30 درصد تخفیف خوش حسابی اعمال شود که این امر به افزایش درآمد شهرداری در این مدت کمک خواهد کرد.
شهردار اردبیل گفت: ما کلیه مطالبات خود را با وجود مشکلات اقتصادی مردم وصول می‌کنیم اما گاه شرایط برای شهروندان سخت می‌شود که در این اوضاع تصمیم بر اعمال تخفیف برای گروه‌های آسیب‌پذیر است که امیدواریم با همراهی شورای شهر در این زمینه موفق عمل کنیم.
لطف‌اللهیان با قدردانی از مصوبات شورا در حمایت از گروه‌های مختلف به ویژه آسیب‌پذیر برای دریافت خدمات از شهرداری افزود: در کمک به مؤسسات خیریه و همچنین مجموعه‌های عمومی، شورا و شهردار همیشه پای کار است و ما از محل مناسب می‌توانیم کمک‌هایی را به این مجموعه‌ها انجام دهیم.

منبع: ایسنا

209785