پرسون گزارش می‌دهد:

وضعیت بازارهای مالی در روز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

از قماربازها تا خریداران اوراق، واکنش های سریع و تندی به تغییرات آرای ایالت ها نشان دادند. طبیعی  که چنین هیجانی در تمام بازارها از جمله بازار سهام ایران دیده شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، در حال حاضر برخی از ایالت هایی که انتظار می رفت قطعی برای بایدن باشد، رفتار دیگری را به نمایش گذاشته اند. بازارهای مالی در جهان به این موضوع به شدت واکنش نشان دادند.

از قماربازها تا خریداران اوراق، واکنش های سریع و تندی به تغییرات آرای ایالت ها نشان دادند. طبیعی که چنین هیجانی در تمام بازارها از جمله بازار سهام ایران دیده شود.

وحید هلالات کارشناس بازار سرمایه در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: مراقب سرمایه خود باشید. پیش از آغاز بازار برای خود استراتژی بنوسید، سناریو بسازید و تصمیم بگیرید قبل از شروع بازار قرار است به هر خبری چه واکنشی نشان دهید.

هر خبری که رسید و قطعی بود، به برگه ای که روی آن استراتژی را نوشته اید نگاه کنید و به آن عمل کنید. فراموش نکنید که روند میان مدت اهمیت دارد و بازار فقط امروز نیست!

این نظرسنجی ها بود که در رنگ آبی، نشان دهنده برتری بایدن بود. در واقعیت اما جورجیا، کارولینای شمالی، فلوریدار به ترامپ رسید.

آریزونا با 11 الکترال به بایدن رسید. حالا برای رسیدن به 270 الکترال، ترامپ به پنسیلوانیا قطعا نیاز دارد.

در پنسیلوانیا 65درصد آرا گزارش شده و ترامپ 56درصد، بایدن 42درصد کسب آرا داشته البته فاصله تعداد آرا 667هزار رای است و کار بایدن برای برد حتی با آرای پستی اندکی مشکل است.

در ویسکانسین، 92درصد شمارش شده که 10الکترال دارد. 51درصد ترامپ، 47درصد بایدن و فاصله آرا 102هزار رای است.

در میشیگان 59درصد شمارش شده و ترامپ 54درصد به 44درصد است. 209هزار رای فاصله دارند.

شمارش آرا در نوادا در مرحله ابتدایی است لذا آرای شمارش شده قابل استناد نیست اما نوادا هم می تواند با اهمیت باشد. ترکیب پنسیلوانیا+نوادا یا، پنسیلوانیا+میشیگال-ویسکانسین(هرکدام) میتواند سرنوشت ساز باشد. اطلاعات بر اساس سایت realclearpolitics در ساعت 9:45 به وقت تهران می باشد.

روی سبز شاخص بورس به نتایج اولیه انتخابات آمریکا

در پی انتشار اخبار نتایج اولیه انتخابات آمریکا و پیشی گرفتن ترامپ از رقیب سرسخت انتخاباتی خود یعنی جو بایدن، بورس تهران واکنش مثبتی را تا این لحظه داشته است.
در آغاز معاملات بورس شاخص کل با رشد ۱۰ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۲۷۴ هزارواحد و شاخص هم وزن با رشد ۲۹۶ واحدی به عدد۳۷۳ هزارواحد رسید.بورس سبزپوش شد. نماد‌های فولاد، فملی و وغدیر از نماد‌های تاثیر گذار شاخص هستند.

همچنین در پیش گشایش ۱۵۱ نماد در صف خرید و ۳۲۹ نماد در صف فروش قرار داشتند و نماد‌های وملی، حکشتی و لپارس از برترین‌های عرضه و نماد‌های فملی و فولاد از برترین‌های تقاضا در بازار امروز هستند.
گرچه از تحقق این پیش بینی خوشحال نیستیم. اما باید قبول کنیم ترامپ با درگیر کردن آرا خاموش توانست تا ۴ سال دیگر مهمان کاخ سفید باشد .
و بازنده این داستان کسانی بودند که با شرط بندی روی بایدن رویای دلار ۱۵ تومانی و شاخص زیر یک میلیون را در ذهن کشیدند و بازار را به اینجا رسانند، که حتی اگر معجزه اتفاق بیفتد و بایدن‌هم ریس جمهور شود هیچ کدام از موارد بالا اتفاق نخواهد افتاد.

209622

مطالب مرتبط