رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن خبر داد:

آنلاین شدن صدور معرفی نامه های تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از آنلاین فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.

به گزارش پرسون، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اشاره به فرآیند قبلی صدور معرفی نامه و تشکیل پرونده تسهیلاتی ویژه بافت فرسوده و مسکن مهر گفت: در مدل اولیه، جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده بود. این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی بودن، عدم دسترسی به مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه کرد و... را ایجاد کرده بود.

رضا صالحی شهرابی با بیان اینکه بانک مسکن با هدف رفع مشکلات مربوط به این حوزه، فرآیند تشکیل پرونده و صدور معرفی نامه ها را به شکل آنلاین تغییر داد، اظهار کرد: پس از شناسایی این مشکلات، با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت متولی بنا شد فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی مربوط به بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید به صورت آنلاین انجام شود.

به گفته وی از تاریخ یکم شهریورماه امسال پروسه تشکیل پرونده تسهیلات مسکن مهر شهرهای جدید پرند ، پردیس و هشتگرد و همچنین از تاریخ یکم آبان ماه پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می پذیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص روند جدید تعریف شده توضیح داد: در مدل جدید طراحی شده معرفی نامه های پرونده های تسهیلاتی این دو حوزه به صورت آنلاین با کد مخصوص دریافت و به صورت اتوماتیک به اداره کل ارسال می شود، پس از آن مدیریت شعب آن را دریافت و نهایتا شعبه بانک به مشتری آن را اعلام می کند.

صالحی تصریح کرد: در شکل جدید تمامی مکاتبات فیزیکی حذف و اطلاعات به صورت غیرحضوری دریافت می شود. پس از آنکه درخواست به شعبه ارسال می شود ظرف مدت ۴۵ روز به مشتری پاسخ داده می شود که آیا امکان انعقاد قرارداد وجود دارد یا خیر.
وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد، گفت: سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد.

همچنین طبق پیش بینی های انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده به صورت اینترنتی امکان پذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.

به گفته وی، پس از این اطلاعات ثبت شده از طریق شعبه مبدا بررسی و چک می شود تا از انتخاب صحیح شعبه توسط متقاضی نیز اطمینان حاصل شود.

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با تاکید بر آنکه در فازهای بعدی درصدد آنلاین کردن صدور معرفی نامه برای سایر تسهیلات هستیم، افزود: در مدل جدید طراحی شده که تمامی مکاتبات فیزیکی حذف می شود، مزایای مهم دیگری نیز برای مدیریت منابع و مصارف بانک ایجاد خواهد شد.

وی در مورد مزیت های مهم این روش عنوان کرد: در پروسه آنلاین میزان معرفی نامه های صادره، اعتبار هزینه شده و همچنین اطلاعاتی در مورد آنکه معرفی نامه ها در چه سطحی (شعب یا مدیریت در تمامی استان های کشور) قرار دارد، مشخص می شود در نتیجه به میزان زیادی از انحراف منابع و مصارف جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: پیش از این به دلیل عدم دسترسی کامل و آنلاین به اطلاعات پرونده های تسهیلاتی در مدیریت شعب استان های مختلف به صورت همزمان این احتمال وجود داشت که در برخی مقاطع، بیش از منابع موجود، مصرف انجام می شد یا آنکه اطلاع دقیقی در مورد علت عدم انعقاد قرارداد با مشتری وجود نداشت اما در روند جدید برلی ایجاد تعادل در منابع و مصارف امکان رصد همیشگی وجود دارد.
وی در پایان تاکید کرد: در پروسه آنلاین تشکیل پرونده های تسهیلاتی، با شکل گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح ، امکام مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است.

209323

مطالب مرتبط