امروز؛

بیت کوین 12 ساله شد

اطلاعات موجود در تاریخچه بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز یا ارز دیجیتال دنیای کریپتو و دارایی های دیجیتال نشان می دهند که مقاله سفید یا وایت پیپر این رمزارز بزرگ، دوازده سال قبل در چنین روزی (مورخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۹) توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به جهان فناوری معرفی شد و هویت این فرد یا گروه هنوز هم با گذشت دوازده سال همچنان به صورت مبهم باقی مانده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، جرقه ایده اولیه اختراع بیت کوین با هدف کاهش هزینه های انجام تراکنش ها و معاملات آنلاین در مقایسه با شرکت ها و سازمان های ارائه دهندگان خدمات پرداختی و همچنین انتقال فرآیند مدیریت و نظارت بر شبکه معاملات از بستر متمرکز به بستر غیرمتمرکز شکل گرفت به طوری که نهادهای شخص ثالث از جمله بانک ها و سایر ارگان های دولتی نقشی به عنوان واسطه در انجام معاملات کاربران نداشته باشند.

گذر زمان موجب شد ایده اولیه ساتوشی ناکاموتو مبنی بر ایجاد یک پول کاملا مجازی و آنلاین، روز به روز با قدرت بیشتری به پیش رود. در حقیقت این پول نوین هیچگونه جنبه فیزیکی و ملموسی ندارد و این اعتبار و موجودی شما در کیف پول رمزارزی شماست که به آن ارزش می بخشد و قابلیت معامله پیدا می کند.

قیمت بیت کوین در ابتدای فعالیت خود حتی به یک دلار هم نمی رسید ولی به مرور زمان و استقبال مردم از این رمزارز و فناوری نهفته در آن به نام فناوری بلاکچین، ارزش این رمزارز بزرگ نیز به شدت رشد کرد به طوری که قیمت این دارایی دیجیتال به عنوان پادشاه رمزارزها در حال حاضر(مورخ دهم آبان نود و نه)، بیش از ۱۳۵۰۰ دلار می باشد.

بالاترین قیمت رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید که نرخ ۱۹۳۳۶ دلار را به نمایش گذاشت. بیت کوین در طول عمر دوازده ساله خود تاکنون فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است که یکی از جذاب ترین چالش های این دارایی به نرخ آن مربوط می شود به طوری که رشد خیره کننده آن در بازه زمانی دوازده ساله حقیقتا شگفت انگیز است به طوری که بیش از ۵۰۰ میلیون درصد به ارزش آن از ابتدا تاکنون افزوده شده است.

از طرفی توجه و علاقه مدیران دولتی و همچنین مراجع قانونگذاری در بسیاری از کشورهای جهان به بیت کوین، روز به روز بیشتر شده است به طوری که مجالس کشورهای متعدد در این روزها مشغول تهیه و تدوین قوانین و مقررات لازم در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین هستند چون به موفقیت این رمزارز ایمان آورده و اطمینان دارند که مردم بدون شک در انجام تراکنش های روزمره از این دارایی دیجیتال استفاده خواهند کرد. این درحالی است که دولت های مختلف در سراسر جهان در سال های آغازین پیدایش بیت کوین به شدت مخالف استفاده از آن بودند.

از طرفی امروزه اخیرا شرکت های بزرگ سرمایه گذاری دنیا از جمله شرکت “اسکوئر” و “پانترا کپیتال” و … به شدت علاقمند سرمایه گذاری در بیت کوین شده اند به طوری که مبالغ هنگفتی را به این امر اختصاص داده اند و این نشان می دهد که غول های سرمایه گذاری در دنیا با کوله باری از تخصص و مهارت در این زمینه نیز به موفقیت و رشد بیشتر بیت کوین در آینده ایمان دارند.

منبع: سام تایمز

209314