مدیرکل بیمه سلامت فارس:

۳۰ درصد از بیماران خاص فارس، ام اسی هستند

مدیرکل بیمه سلامت فارس، گفت: ٧٤٣٢ نفر بیمار خاص در استان داریم که بیشترین آنها با تعداد ٢٧٢٥ نفر(۳۰ درصد) را بیماران ام اس تشکیل داده‌اند و۱۵۳۷ نفر نیز دارای بیماری تالاسمی هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ فرهاد لطفی چهارشنبه ٧ آبان با بیان اینکه خدمات مربوط به درمان بیماری کرونا، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد، اعلام کرد که ٩٠ درصد هزینه مربوط به بیماران کرونایی استان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که حق بیمه خدمات سرپایی مورد متعهد را ۷۰ درصد بیمه سلامت و ٣٠ درصد را بیمار پرداخت می‌کند، گفت: برخی از تخت‌های عادی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کرونایی به آی‌ سی‌ یو اختصاص داده شده که در فارس شامل شهرستان‌های شیراز، جهرم، گراش، فسا و لارستان می‌شود و این تخت‌ها نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و ٩٠ درصد حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم.

لطفی در خصوص چگونگی پرداخت حق بیمه بیماران خاص نیز بیان کرد: بیماری‌های تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، ام اس و پیوند در شمار پنج بیماری خاص محسوب می‌شوند که داروهای بیماران دارای این بیماری مورد تعهد بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان این‌که دفترچه بیمه این بیماران رایگان است و برای کاهش تردد آنها، دفترچه بیمه ٣٦ برگی صادر شده است، گفت: بیماران دارای بیماری خاص، هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر این نکته که بیمه سلامت تامین‌کننده دارو نیست بلکه مردم را از پرداخت پول بیشتر حفاظت می‌کند، گفت: کمیاب بودن دارو به عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه هست.

مدیرکل بیمه سلامت فارس هم‌چنین اظهار کرد: در سال ٩٧ به ٥٠ نفر بیمه شده‌ای که بیشترین مصرف دارو در فارس داشته‌اند، بیش از ٧ میلیارد تومان کمک کردیم که در سال ٩٨ به بیش از ١١ میلیارد تومان رسید.

لطفی ادامه داد: بیمه سلامت فارس با تمام بیمارستان‌های خصوصی و خیریه طرف قرارداد تا خرداد امسال تسویه حساب کامل کرده و مطالبه تیرماه آنها به زودی پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که هیچ بدهی از سال گذشته به بیمارستان‌های طرف قرارداد نداریم، عنوان کرد: مطالبه داروخانه‌های طرف قرارداد را هم تا تیرماه پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس بیان کرد: مطالبه پزشکان خانواده شهری و روستایی تا شهریور ماه علی‌الحساب ٨٠ درصد را پرداخت کرده‌ایم و هفته آینده سه ماهه اول پایش پزشک خانواده شهری و روستایی را نیز تسویه حساب خواهیم کرد.

لطفی همچنین اعلام کرد که به طور متوسط ماهانه بیش از ١٤ میلیارد تومان حق بیمه به داروخانه‌های طرف قرار داد فارس پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان اشاره و از افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند خواست تا به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس به اجرای طرح آزمون وسع هم اشاره و‌ بیان کرد: از آنجا که تعداد بیمه شدگان رایگان زیاد بود و دولت از عهده آن بر نمی‌آمد، به همین دلیل آزمون وسع اجرایی شد و دولت در این طرح به سمت پوشش رایگان تنها افراد نیازمند، روستاییان و عشایر پیش رفت.

لطفی ادامه داد: بر اساس این طرح، آزمون وسع از ١٤ آبان سال گذشته مطرح شد و از ابتدای امسال تمرکز بیشتری بر اجرای آن صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حق بیمه دهک یک تا سه در این طرح رایگان است اما در دهک چهار، ٥٠ درصد حق بیمه را باید فرد پرداخت کند؛ در دهک ٥ تا ١٠ نیز کل حق بیمه را افراد باید پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با تصریح این موضوع که بیش از ٥٣ درصد از افراد بیمه شده سلامت در استان فارس همچنان در دهک یک تا سه قرار دارند، گفت: ١٣ درصد مشمول پرداخت ٥٠ درصد از حق بیمه و مابقی مشمول پرداخت ١٠٠ درصد حق بیمه هستند.

نوا نیکو_استان فارس
انتهای پیام

209129