بیرجند، جزو آلوده‌ترین شهر‌های آلوده به کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیرجند، این شهر را جزو آلوده‌ترین شهر‌های کشور از نظر بروز بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: چند روزی است شاهد روند رو به افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در خراسان‌جنوبی و به‌ ویژه بیرجند هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند، اظهار داشت: کادر درمان و علوم پزشکی در این استان، در خصوص درمان بیماران کرونا تاکنون خوب عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: متأسفانه میزان آلودگی در استان بسیار بالا است و ۸۰ درصد کسانی که آزمایش کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود، پاسخ تست‌شان مثبت است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده خراسان‌جنوبی و حجم بالای بیماری در این استان، عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم برای حفظ جان خود و جلوگیری از خستگی کادر درمان، بیش از پیش دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

جان‌بابایی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، اظهار کرد: انتظار نداشتیم موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی با گستردگی زیاد و پراکندگی زیاد جمعیت، این همه زیاد باشد که نشان می‌دهد دستورات بهداشتی آنچنان که باید رعایت نمی‌شود.

وی بیرجند را جزو آلوده‌ترین شهر‌های کشور در ابتلا به کرونا اعلام کرد و گفت: چند روزی است شاهد روند رو به افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در خراسان‌جنوبی و به‌ویژه بیرجند هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه اگر مردم رعایت کنند به‌طور حتم طی دو هفته آینده این سیکل شکسته خواهد شد و روند کاهشی را شاهد خواهیم بود، مطرح کرد: شکستن این سیکل با همراهی مردم محقق می‌شود و باید فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته شود.

منبع/ فارس

209110