مشکل کمبود روغن نباتی در البرز برطرف می‌شود

رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه شهروندان می توانند هرگونه شکایتی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند، گفت: در خصوص جبران کمبود روغن نباتی، سهمیه قابل توجهی به البرز اختصاص یافته است و این سهمیه به زودی در بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف استان البرز، گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح مسئولان استانی، علیرغم وضعیت قرمز در البرز، هنوز به شرایط بحرانی وارد نشده و در جمع ۴۳ شهر بحرانی قرار نداریم؛ در صورت کم توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، البرز مستعد ورود به شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به دستور دادستان مبنی بر ممنوعیت فعالیت اصناف پس از ساعت۱۱ شب، خاطرنشان کرد: علاوه بر این واحد های صنفی در زمان فعالیت نیز، باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

حصاری در خصوص علت تقلیل یک ساعته فعالیت اصناف و تاثیر آن بر شرایط کرونایی، بیان کرد: با توجه به پذیرش بیش از اندازه مشتری در برخی از رستوران ها و فست فودها در ساعات پایانی شب، تراکم جمعیت و افزایش احتمال بیماری کرونا، با تقلیل یک ساعته فعالیت اصناف، از این امر جلوگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود و گرانی روغن نباتی، گفت: سهمیه قابل توجهی روغن به استان اختصاص یافته و در حال فراخوان مباشر و توزیع است و به منظور تامین نیاز مردم، محموله جدید روغن نیز از مواضع کشور ترخیص شده که به زودی مشکلات کمبود روغن در استان مرتفع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه حوزه مدیریتی اصناف مقابله با گرانفروشی است و نه گرانی، از تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و مقابله با گرانفروشی در اصناف استان خبر داد و افزود: نوسانات ارزی موجب تغییر قیمت اجناس و گلایه شهروندان شده است و شهروندان می توانند هرگونه شکایتی را از طریق و شماره تلفن های بازرسی و شکایات اصناف و سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی در خصوص بالاتر بودن قیمت‌ها بیش از قیمت های درج شده روی کالا حتی در فروشگاه های زنجیره ای، یادآور شد: مدیریت فروشگاه های زنجیره ای با اتحادیه کشوری است اما نظارت آنها بر عهده اصناف نیز هست و با اجرای طرح ویژه با همراهی تعزیرات حکومتی، تلاش می کنیم از گرانفروشی ها جلوگیری شود.

حصاری تصریح کرد: بخشی از تغییر قیمت اجناس بر اساس نوسانات ارزی، طبیعی است و کاسب مقصر نیست اما تغییر قیمت ها باید بر اساس فاکتور خرید باشد.

209105