معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد:

مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی دلیل افزایش بستری بیماران در بیمارستان های استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت افزایش بیماران بستری در بیمارستان های استان مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین علل افزایش بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌های استان، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران باید به محض بروز هر گونه علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری 16 ساعته مراجعه کنند، افزود: بر اساس شدت علائم و تشخیص پزشک معالج برای کنترل علائم بیماران تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیماران در روزهای نخست بیماری علائم خود را نادیده گرفته و از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند، گفت: بیشتر بیماران زمانی به بیمارستان می‌روند که در فاز حاد بیماری قرار گرفته‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه همه بیماران نیاز به بستری در بیمارستان و حتی انجام تست کرونا ندارند، ادامه داد: شدت تاثیر ویروس کرونا در بیماران مختلف متفاوت است بنابراین روش درمان و کنترل علائم نیز وابسته به شرایط آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر تست کرونای بیماران منفی شود بازم هم باید تا 14 روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند، عنوان کرد: نتیجه تست «پی سی آر» برخی از بیماران به صورت منفی کاذب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا کاملا بدون علامت هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید حتی در جمع‌های خانوادگی هم اعضای خانواده فاصله یک ونیم متری را از یکدیگر رعایت کنند.

منبع : تسنیم

209064

مطالب مرتبط