مدیر عامل شرکت گاز استان یزد:

اجرای طرح ملی اصلاح بهینه سازی مصرف گاز در استان یزد

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از اجرای طرح ملی اصلاح بهینه سازی  واحدهای مسکونی و تجاری استان یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ علی اکبر میدان شاهی در نشست آنلاین خانه مطبوعات استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 92 درصد جمعیت روستایی استان یزد از نعمت گاز بهره مند هستند گفت: تا پایان سال جاری 99 درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند و در این زمینه جزو استان های سبز هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد افزود: از 695 روستای واجد شرایط در استان یزد تاکنون 546 روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و گاز رسانی به 125 روستا در دست اجراست ضمن اینکه تاکون ده هزار و 510 کیلومتر گازرسانی در سطح استان صورت گرفته و بالغ بر 251 هزار انشعاب نصب شده است همچنین تعداد مشترکین بیش از 472 مشترک بوده است.

وی در خصوص تعداد مشترکین صنعتی هم گفت:تاکنون 6369 مشترک صنعتی جزء و 1498 مشترک صنعتی عمده گاز رسانی شده اند البته در سال 98 در زمینه گازرسانی به صنایع استان رشد 40 درصدی را تجربه کردیم.

میدانشاهی با بیان اینکه علی رغم اینکه در زمینه منابع گازی رتبه برتر دنیا و در زمینه تولید رتبه دوم را داراهستیم اما متاسفانه در زمینه مصرف چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در ادامه از اجرای طرح ملی اصلاح بهینه سازی مصرف گاز در واحدهای مسکونی و تجاری استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و ایجاد رفاه شهری و روستایی طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری در استان یزد انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح ملی اصلاح بهینه سازی واحدهای مسکونی و تجاری استان یزد کاهش مصرف در استان است گفت: طرح بهینه و اصلاح موتوخانه‌ها می‌تواند تا 10 درصد سبب کاهش مصرف انرژی شود.

میدان شاهی با اشاره به اینکه این طرح مخصوص مشترکین دارای موتورخانه و مجتمع های مسکونی است افزود: در این طرح سه اقدام مهم اصلاح و ترمیم عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب رسوب‌گیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه مالی این طرح را شرکت گاز استان پرداخت می‌کند تصریح کرد: مردم با مراجعه به سایت http://nagc.ir دراین طرح ثبت نام کرده و سپس با مراجعه ناظر شرکت گاز نیازمندی ها برای اصلاح مصرف به مجریان اعلام و پس از اتمام کار مجریان با تائید ناظر شرکت گاز هزینه کار توسط این شرکت پرداخت می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: 252 هزار مشترک خانگی با مصرف سالانه بیش از 2500 و بیش از 75 هزار متر مکعب مشمول این طرح خواهند بود.

حیران_ استان یزد

انتهای پیام/

208990