یک فاصله کوتاه تا ریزش شاخص به کانال 1.2 میلیونی

عرضه در بازار سنگین است

در حالی که بازار سهام امروز در شروع معاملات با افزایش تقاضا همراه بود اما در ادامه روند معاملات شاخص کل به دلیل فشار عرضه بیش از ۲٫۵ درصد ریزش کرد.

به گزارش پرسون، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بعد از نزولی چشم‌گیر واکنشی مثبت داشت اما جو هیجانی بازار سهام مانع از بازگشت شاخص کل شد.

با ریزش بیش از 2.5 درصدی، شاخص کل به یک میلیون و 301 هزار واحد رسید و در مرز ریزش به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد قرار گرفت.

از نگاه برخی کارشناسان بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص کل ممکن است تا کانال یک میلیون و 200 هزار واحد هم ریزش کند و تا مشخص شدن نتیجه انتتخابات آمریکا و قیمت دلار بازار سهام بین شاخص یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 400 هزار واحد نوسان خواهد داشت.

با این حال برخی کارشناسان نیز پیش‌بینی کرده‌اند بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا چون بازار سهام افت خود را کرده، بعد از انتخابات آمریکا جدا از پیروزی هر کدام از احزاب یا نامزدها بازار سهام روند بهتری خواهد داشت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی به دلیل افزایش قیمت 25 درصدی روندی مثبت داشتند اما در ادامه روند معاملات عرضه بر تقاضا چیره شد.

روند نزولی بازار سهام به دلیل تمایلات منفی بازار سهام است که همانطور که در دوره رشد بورس در نیمه اول سال تمایلات بازار سهام مثبت بود و حتی اخبار منفی بر روی روند بازار تاثیرگذار نبود ریزش بازار نیز به دلیل شکل‌گیری تمایلات منفی بورس است و اخبار مثبت تاثیر چندانی بر روند منفی بازار سهام ندارند و به نوعی می‌شود گفت ریزش بازار سهام جدا از رشد آن در نیمه اول سال نیست.

همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به 6797 میلیارد تومان بود و نمادهای فولا، فملی و تاپیکو تاثیرگذاران اصلی شاخص کل بازار سهام بودند.

منبع: تجارت نیوز

208968

مطالب مرتبط